بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

با تصویب مجلس، ‌صاحبان مشاغل پزشکی مکلف به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی شدند

 

نمایندگان مجلس، کلیه مشاغل مرتبط با حرفه پزشکی را مکلف به استفاده از دستگاه کارت‌خوان فروشگاهی کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با بند الحاقی یک تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس، کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران، سازمان دامپزشکی یا سازمان نظام دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چهارچوب آیین‌نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب چهارم اسفند سال ۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال ۱۳۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

طرح «الزام شاغلان حرفه پزشکی و وابسته به تجهیز مرکز ارائه خدمات سلامت به دستگاه کارت‌خوان بانکی» آذرماه سال جاری با امضای ۲۱ نماینده تقدیم مجلس شد. در این طرح کلیه مطب‌ها و داروخانه‌ها مکلف شدند ظرف مدت سه ماه مجهز به دستگاه کارت‌خوان شوند. این طرح در مجلس به دنبال ایجاد شفافیت در گردش مالی حوزه پزشکی و جلوگیری از فرار مالیاتی در این زمینه مطرح شده بود.

با مطرح شدن این طرح در مجلس بسیاری از پزشکان نسبت به آن اعتراضاتی مطرح کردند. آنها معتقدند حرفه پزشکی با مشاغل مربوط به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها متفاوت است تا مجبور به استفاده از صندوق فروشگاهی شوند.

علاوه بر این انتقاد‌ها برخی از نمایندگان نیز مانند اکبر ترکی معتقد بودند که نمی‌توان توسط کارت‌خوان مالیات تعیین کرد، چون پزشکان در کنار شغل طبابت، فعالیت‌های دیگر هم انجام می‌دهند و در حساب آنها پول‌های بسیاری در گردش است.

همچنین در آن زمان در مقابل این انتقادها برخی دیگر از نمایندگان مجلس از جمله محمدحسین قربان ضمن حمایت از این طرح گفته بود که اگر قرار است نصب کارت‌خوان، اجباری باشد، باید این طرح علاوه بر پزشکان برای سایر اصناف نیز به اجرا گذاشته شود.

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا