امور زیربناییتعاون و اشتغال

تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اشتغال پایدار روستایی خوزستان

اهواز- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سهم ۴۰۰ میلیارد تومانی خوزستان در منابع اعتباری اشتغال پایدار روستایی خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به شهرستان شوش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که در شهرستان شوش و بخش فتح المبین حضور پیدا کردیم؛ بنا به سنت هر ساله ای که از گذشته بوده با قوت بیشتری در شهرستان های استان حاضر و از نزدیک از پروژه ها، طرح ها و برنامه های دولت بازدید می کنیم.

وی افزود: در جلسه شورای اشتغال خوزستان، سیاست های استان در خصوص اشتغال فراگیر و اشتغالزایی روستایی را مورد بررسی بیشتری قرار می دهیم. همچنین روند فاز دوم پرداخت منابع مربوط به طرح اشتغال پایدار روستایی را آغاز خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با تصویب مقام معظم رهبری و مجلس یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای فعالیت های اشتغالزایی روستایی به کشور اختصاص پیدا کرد که در اختیار واحدهای تولیدی فعال در روستا و بخش های با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر قرار می گیرد.

شریعتمداری ادامه داد: پرداخت ۷۵۰ میلیون دلار از اعتبار اشتغال پایدار روستایی در مرحله اول انجام شده و در مرحله دوم نیز پرداخت ۷۵۰ میلیون دلار را شروع می کنیم.

وی خبر داد: ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع برای اشتغال پایدار روستایی در اختیار طرح های مختلف اشتغالزایی روستایی سراسر کشور قرار می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اعتبار خوزستان از این محل ۴۰۰ میلیارد تومان است، گفت: بخشی از آن مربوط به طرح های ملی و بخشی هم مربوط به صنایع کوچک است که مورد استفاده قرار گرفت؛ استان خوزستان در این زمینه قدم های خوبی برداشته که امیدواریم آن را ادامه دهد.

شریعتمداری با بیان اینکه فعالیت واحد پتروشیمی مسجدسلیمان برای تولید آمونیاک و اوره در جریان است، اضافه کرد: از طرح بازدید و دستورات لازم برای تکمیل هرچه سریعتر آن برای بهره برداری طی ماه های آینده ابلاغ شد که امیدوارم مردم نیز در پایین دست این صنعت سرمایه گذاری لازم را داشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا