بورسبورس اوراق

گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران ۲۲۰ میلیون سهم «خشرق» را خرید/ گروه توسعه اقتصادی پایندگان ۱۳۸ میلیون سهم«فخوز» را فروخت

در هفته منتهی به ۳ اسفندماه سهم‌های بزرگی در بورس توسط سهام‌داران حقوقی جابه جا شد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،   هفته جاری شرکت گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران ۲۱۹ میلیون و ۸۱۱ هزار سهم الکتریک خودرو شرق را خرید تا با ۳۲۵ میلیون سهم به سهام‌دار عمده «خشرق» تبدیل شود.

همچنین شرکت گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران نیز ۳۴ میلیون سهم الکتریک خودرو شرق را تملک کرد و تعداد سهام خود را در این نماد بورسی به ۶۸ میلیون سهم افزایش داد.

شرکت گروه توسعه اقتصادی پایندگان ۱۳۸ میلیون و ۱۹۳ هزار سهم فولاد خوزستان را فروخت، اما همچنان با ۶ میلیارد سهام‌دار عمده «فخوز» به حساب می‌آید.

همچنین شرکت توسعه تجارت غرب ایرانیان نیز ۱۰۰ میلیون و ۵۴۸ هزار سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه را تملک کرد تا با ۶۲۸ میلیون سهم، یکی از سهام‌داران بزرگ «میدکو» به حساب آید. شرکت تجارت وتوسعه مهرآفرینان سرآمد ۳۰ میلیون سهم بیمه پاسارگاد را فروخت.

 در داد و ستدهای هفته جاری شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران آتیه ایرانیان ۱۰ میلیون و ۱۴۱ هزار سهم پالایش نفت اصفهان را فرو خت، اما همچنان ۳۱۷ میلیون سهم «شپنا» را در اختیار دارد. از سویی شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن هم ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار سهم بانک سینا را خرید تا سهام خود در «وسینا» را به ۱۷۹ میلیون سهم افزایش دهد.

بیمه پاسارگاد نیز در هفته جاری ۱۵ میلیون سهام بیمه اتکایی ایرانیان و ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار سهم سرمایه گذاری پارس آریان را خریداری کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت مهندسی همپا نیز ۳۸ میلیون سهم کود شیمیایی اوره لردگان را فروخت. شرکت کارآفرینان صنعت ذوب فلزات هم ۴۳ میلیون و ۷۵۴ هزار سهم فروسیلیس ایران را واگذار کرد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا