انرژی

پتروشیمی کیمیا اندیمشک کلنگ‌زنی شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پروژه پتروشیمی کیمیا اندیمشک در اوج نقص کشور در بحث سرمایه گذاری در حال اجرا است و همه تلاش را انجام خواهیم داد تا سرمایه گذاری انجام شده در این حوزه به ثمر بنشیند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری امروز  در مراسم کلنگ زنی پروژه پتروشیمی کیمیا اندیمشک اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه قرار بود ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شود تا به رشد اقتصادی متوسط هشت درصدی برسیم و با توجه به این آمار، سالانه میزان نرخ بیکاری را ۰.۸ درصد کاهش دهیم. در این زمینه با توجه به اعمال فشارها، رشد اقتصادی به میزانی که مد نظر بود محقق نشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز جمعیت کشور یک جمعیت جوان است و بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جوانان در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند و این افراد نیازمند شغل و کار هستند.

همچنین بخوانید

شریعتمداری تصریح کرد: مهارت افزایی در میان جوانان کامل نیست و عمده بیکاران کشور مهارت های فنی کافی ندارند و مسولان باید مشکل مهارت جوانان را با همراهی یکدیگر حل کنند.

وی با بیان اینکه از اجرای پروژه هایی که منجر به ایجاد اشتغال جدید در کشور می شود حمایت می کنیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته پرداخت وام های خود اشتغالی منجر به اشتغالی واقعی نشده است، اکنون کنترلی را اعمال خواهیم کرد تا شاهد ایجاد اشتغال واقعی در کشور باشیم.

تخصیص وام ۱.۵ میلیون دلاری برای مشاغل روستایی

شریعتمداری با اشاره به سهمیه وام یک و نیم میلیون دلاری که برای مشاغل روستایی در نظر گرفته شده است، گفت: ۷۵۰ میلیون دلار از این وام تا کنون در کشور توزیع شده است و از شب گذشته نیز مرحله دوم تخصیص این وام ها در کشور آغاز شده است تا زمینه برای ایجاد اشتغال مولد در کشور فراهم شود.

به گزارش آرمان اقتصادی،  ظرفیت تولید سالانه پتروشیمی کیمیا اندیمشک ۲۰۰ هزار تن MEG  و ۲۵ هزار تن مخلوط EG  و میزان گاز مورد نیاز آن معادل ۵۵۰ هزار متر مکعب در روز است. در حال حاضر برای اجرای فاز یک این پتروشیمی، ۴۰ هزار هکتار زمین تخصیص یافته است و مقدار آب مورد نیاز این شرکت ۲۷۰ متر مکعب است که از منابع رودخانه دز تامین خواهد شد. میزان برق مورد نیاز این پتروشیمی ۱۶ مگاوات برآورد شده است. پیمانکار و خریدار محصول شرکت پتروشیمی کیمیا اندیمشک، شرکت ووهان چین است.

مدت زمان اجرای فاز اول این طرح ۴۸ ماه برآورد شده و با هزینه سرمایه گذاری معادل ۵۰۰ میلیون دلار اجرایی خواهد شد. در زمان احداث این شرکت برای بیش از ۳۰۰۰ نفر اشتغال موقت ایجاد می شود و پس از بهره برداری برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی به وجود می‌آورد.

 

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا