امور زیربناییتعاون و اشتغال

نسخه واحدی برای نیاز بازار کار خوزستان نوشته نشده است

اهواز- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نسخه واحدی برای نیاز بازار کار خوزستان نوشته نشده چون نیاز در نقاط مختلف این استان متفاوت از یکدیگر است.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی منصوری پنجشنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال خوزستان که با حضور وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: فرآیند ارائه تسهیلات برای اشتغالزایی به صورت متوسط ۱۳۵ روز است در حالی که باید حداکثر ۵۵ روز باشد؛ نگران انحراف جدی در طرح های اشتغالزایی بودیم ولی استان خوزستان روند خوبی از نظارت را پیاده کرد.

وی افزود: در حوزه اقداماتی که باید انجام شود، از ابتدای سال گذشته با تحقیق در حوزه مطالعات میانی و طرح تکاپو، اقدامات لازم صورت گرفته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اصلاح جهت گیری استخدامی ها در پروژه های نفتی خوزستان گفت: در خوزستان انجمن سازندگان تجهیزات نفتی به صورت قوی در سطح ملی فعالیت می کند؛ واقعیت این است که اغلب سازندگان فقط قطعه سازی می کنند و به تجهیزات پیچیده ورود نمی کنند.

منصوری بیان کرد: صنعت نفت آماده سفارش دادن تجهیزات و قطعات حوزه تخصصی خود است و متخصصان این صنعت در کشور باید بیشتر پرورش داده شوند.

وی خبر داد: نیاز بازار کار خوزستان در شمال استان کشاورزی، در بخش مرکزی صنایع بزرگ و خدمات  است و در جنوب غربی و شرقی نیاز اشتغالزایی تفاوت دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نسبت قابل توجهی از جمعیت بیکار در استان خوزستان، بیکاران کم سواد هستند و در این شرایط سرمایه گذاری ها مشکل بیکاری را حل نمی کند.

منصوری با اشاره به نیاز به افراد متخصص در حوزه تعمیر و نگهداری قایق، کشتی و لنج برای خوزستان ادامه داد: نسخه واحدی برای نیاز بازار کار خوزستان نوشته نشده چون نیاز در نقاط مختلف این استان متفاوت از یکدیگر است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا