انرژی

۷۵ درصد جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند

وزیر نیرو گفت: امروز ۷۵ درصد جمعیت روستایی کشور از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان در مراسم آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های توزیع برق در جنوب استان کرمان، افزود: همه ما در یک میدان مسابقه به سر می‌بریم و باید از این فرصتی که در اختیار داریم برای جلب رضایت مردم و خداوند استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این رقابت؛ کاری ضروری و مهم این است و باید میدان این مسابقه و رقابت را به میدانی برای افزایش سطح رضایتمندی مردم تبدیل کنیم.

همچنین بخوانید

وزیر نیرو اظهار کرد: در این میدان همه ما باید پس از توکل به خداوند توجه به این موضوع داشته باشیم که همه کارها افزایش رضایت مندی مردم را به دنبال داشته باشد.

اردکانیان گفت: کشور ما کشوری ثروتمند است، معادن غنی و نفت دارد، ظرفیت‌های طبیعی خدادادی وسیعی دارد و از نظر موقعیت جغرافیای سیاسی نیز در نقطه حساسی در دنیا قرار گرفته‌ ایم و همه این موارد اهمیت بالایی به کشور ما می‌دهد.

وی تصریح کرد: غنی‌ترین و ارزشمندترین ثروت ما، ظرفیت غنی منابع انسانی کشور است و ما از مردمان بسیار نجیب، هوشیار، با معرفت صبور، بردبار، فداکار و باهوشی برخوردار هستیم و این ثروت را خداوند بنا به مشیت خود به همه نقاط دنیا اعطا نکرده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ظرفیت منابع انسانی ما به نحوی است که وقتی با ظرفیت‌های طبیعی افزوده می‌شود، نه تنها قادر خواهد بود بهترین شکل زندگی را برای این سرزمین رقم بزند بلکه سرنوشت بسیار دلگرم کننده و توأم با رفاه و آسایش را برای کل منطقه می‌تواند ایجاد کند و شاید درگیر کردن ما با مشکلاتی که با آن روبرو هستیم نیز به دلیل شناخت این ظرفیت‌ها است.

اردکانیان در ادامه با اشاره به اینکه امروز ۷۵ درصد جمعیت روستایی کشور از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند، گفت: در آن زمان در زمینه جمع‌ آوری و تصفیه تنها یک تصفیه خانه وجود داشت و امروز جمعیت تحت پوشش این تسهیلات اندکی بیش از ۵۰ درصد از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: پنجره‌های جدیدی را به واسطه دانشی که وجود دارد از جمله در انرژی‌های تجدیدپذیر باز کرده‌ ایم و کشور ما با تمامی همسایگان خود امکان تبادل انرژی برقرار کرده است.

او تصریح کرد: زمینه‌هایی برای تبدیل شدن به گلوگاه تبادل انرژی در منطقه را ایجاد کرده‌ ایم.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا