امور زیربناییراه و ساختمان

مدت زمان انتظار برای خرید مسکن سه سال است/ افزایش وام مسکن به خانه دار شدن مردم کمک نمی‌کند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش سقف وام خرید مسکن نمی‌تواند به مردم کمک کند، تاکید کرد: مدت زمان انتظار برای خرید مسکن برای دهک‌های سه تا هفت به کمتر از سه سال رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایلنا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش بزرگداشت روز مهندس با بیان اینکه یکی از وظایف دولت تعادل‌بخشی به بازار مسکن است، گفت: ایجاد تعادل در بازار مسکن به ویژه برای اقشار کم‌درآمد و متوسط از وظایف وزارت راه و شهرسازی است.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: جریان تولید مسکن باید به جریان پایدار تبدیل شود تا اقشار کم‌‌درآمد امید داشته باشند که خانه‌دار می‌شوند.

این عضو دولت دوازدهم با بیان اینکه برای پایداری جریان تولید زمین و تسهیلات ارایه می‌دهیم، اظهار داشت: باید ساخت و ساز در مسکن به صورت جدی دنبال شود.

اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در حال حاضر مدت زمان انتظار برای خرید مسکن در ایران چقدر است؟ تصریح کرد: در برخی از شهرها به غیر از دهک‌های یک و دو مدت زمان خرید مسکن چیزی حدود سه سال است.

وی افزود: برای دهک‌های سه تا هفت چیزی حدود سه سال مدت زمان خرید مسکن است حال اینکه برای دهک هشت مدت زمان خرید مسکن حتی به کمتر از یک سال می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چگونه قیمت مسکن را کاهش خواهید داد؟ خاطرنشان کرد: از طریق افزایش عرضه مسکن قیمت‌ها را کنترل می‌کنیم. بنده هرگز نگفتم سقف وام مسکن را افزایش می‌‌دهم و معتقدم افزایش سقف وام به خانه‌‌دار شدن مردم کمک نمی‌کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا