بین الملل

قیمت نفت رکورد جدیدی برای ۲۰۱۹ ثبت کرد

در پایان معاملات روز جمعه، با امید به این که چین و آمریکا به زودی به توافقی برای حل اختلافات تجاری خود دست پیدا کنند، قیمت نفت به بالاترین سطح ۲۰۱۹ خود رسید و از لحاظ هفتگی رشد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، در معاملات دیشب به رکورد ۶۷.۷۳ دلار دست یافت که بالاترین قیمت ۲۰۱۹ است، اما در نهایت با ۵ سنت افت نسبت به قیمت بسته شده پنج‌شنبه، در ۶۷.۱۲ دلار به کار خود پایان داد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۳۰ سنت افزایش یافت تا در ۵۷.۲۶ دلار به کار خود پایان دهد. شاخص دابلیوتی‌آی هم در معاملات جمعه به رکورد ۵۷.۸۱ دلار دست یافت که بالاترین قیمت ۲۰۱۹ این شاخص است.  

مقامات ارشد آمریکا و چین برای جمع‌بندی مذاکرات خود در واشنگتن گرد هم آمدند. دو طرف در تلاش‌اند قبل از ضرب‌الاجل ۱ مارچ به یک توافق تجاری دست پیدا کنند.  

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا جمعه شب به وقت آمریکا (صبح امروز به وقت تهران) با معاون نخست‌وزیر چین، لیو هی، دیدار می‌کند.  

اما این هفته میزان تولید نفت خام آمریکا به رکورد ۱۲ میلیون بشکه در روز رسید و ذخایر انبارهای نفت این کشور هم برای پنجمین هفته متوالی، رشد کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا