انرژی

آب شرب سالم در ۹۷ درصد روستاهای لرستان

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: هم اکنون بیش از ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علیرضا کاکاوند در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اوضاع لرستان از این نظر خوب و مناسب است.

وی همچنین اظهارداشت: لرستان یکی از استان های پیشرو در زمینه آبرسانی به مناطق روستایی در کشور است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت: این لرستان به لحاظ توپوگرافی و جغرافیایی یک استان کوهستانی محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: روستاهای این استان زیاد، پراکنده و صعب العبور هستند.

کاکاوند اظهارداشت: استان لرستان بیش از سه هزار و ۱۰۰ روستا دارد که از این تعداد بصورت رسمی دو هزار و ۸۸۶ روستا ساکن و بقیه بصورت موقت و کوچ نشینی است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: هم اکنون جمعیت روستایی لرستان ۶۱۲ هزار نفر و به عبارتی ۳۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان افزود: بطورکلی از مجموع روستاهای استان هزار و ۵۵۱ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

وی افزود: آبرسانی به روستاهای استان لرستان به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست و نباید هم مقایسه کرد.

کاکاوند اظهارداشت: طبق آمار قبل از انقلاب تنها ۱۸۰ روستای استان دارای سیستم آبرسانی بود آن هم نه به شکل اصولی و مناسب بلکه در حد شیر برداشتی درداخل روستا!.

وی گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز بیش از ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان یادآورشد: عمده منابع تامین آب آشامیدنی روستاهای استان در حال حاضر از چاه است چون اکثر چشمه های منطقه به دلیل پدیده خشکسالی طی سال های گذشته خشک شده اند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا