بورسفرابورس

صعود آیفکس تا ارتفاع ۲۰۲۸ واحدی

رشد ۲ درصدی شاخص کل فرابورس موجب شد

نخستین شنبه اسفندماهی فرابورس ایران با افزایش حجم و ارزش کل معاملات خاتمه یافت و همزمان آیفکس نیز نزدیک به ۲ درصد افزایش یافت تا بار دیگر این نماگر بر فراز کانال ۲ هزار واحدی قرار گیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، در پایان معاملات امروز شنبه تعداد یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۹ هزار و ۸۱ میلیارد ریال در فرابورس دادوستد شد که در مقایسه با آخرین روز کاری در هفته قبل از افزایش ۲۴ درصدی حجم و ۱۵۰ درصدی ارزش معاملات حکایت داشت.

همزمان با رونق معاملات در بازارهای فرابورس شاخص کل این بازار نیز رشد ۳۸ واحدی معادل ۲ درصد را تجربه کرد که عمده بار مثبت بر آن از جانب نمادهای پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی به ترتیب «زاگرس»، «کگهر»، «ذوب»، «میدکو»، «شاوان»، «ارفع» و «شراز» تا سطح حداکثر ۸ واحد رقم خورد. بدین ترتیب آیفکس با صعود امروز در ارتفاع ۲۰۲۸ واحدی ایستاد.

در بازار سهام فرابورس نماد ذوب‌آهن بالاترین حجم و ارزش معاملات را با تغییر مالکیت بیش از ۲۷۲ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۴۱۴ میلیارد ریال تجربه کرد؛ این نماد همچنین پربیننده‌ترین نماد معاملاتی شناخته شد.

در بازار سهام امروز بسیاری از نمادها به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شدند که نمادهای «شمواد»، «کشرق»، «شپلی»، «کپرور»، «خدیزل»، «افرا» و «چکاپا» در این گروه قرار داشتند. همچنین در جریان معاملات امروز نمادهای «زدشت»، «شسم» و «گپارس» بازگشایی شدند.

امروز بیش از نیمی از ارزش کل معاملات فرابورس ایران به دادوستدهای انجام‌شده در بازار ابزارهای نوین مالی اختصاص داشت؛ به طوری که با جابه جایی ۲۳ میلیون ورقه، ارزش معاملات این بازار به رقم ۵ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال رسید که ۶۴ درصد از ارزش کل معاملات امروز فرابورس بود.

در این میان سرمایه‌گذاران در اوراق «ااجاد۱» با خرید و فروش ۵۹۲ هزار ورقه به ارزش ۵۶۵ میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت را به نام این نماد ثبت کردند.

در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز قیمت این اوراق در اغلب نمادها با افت قیمتی روبه‌رو و در بازه قیمتی ۲۲۰ هزار تا ۶۲۶ هزار ریال دادوستد شدند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا