خودروصنعت، معدن، تجارت

ترخیص ۱۰ هزار کانتینر قطعات یدکی خودرو تا قبل از عید

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که حدود ۱۰ هزار کانتینر و قطعات یدکی خودرو در کمرکات مناطق آزاد وجود دارد، گفت: این کانتینرها تا قبل از عید ترخیص و مشکلات خودروسازان تا حدودی رفع می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قاضی ناصر سراج در حاشیه نشست ساماندهی سامانه های قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: امروز صبح با رییس کمرگ ایران جلسه ای درباره باقطعات یدکی داشتیم که قرار شد حدود ۱۰ هزار کانتینر موجود در مناطق آزاد تا قبل از عید ترخیص شود و در این جلسه مدیران عامل ایران خودرو و سایپا حضور داشتند و با آنان صحبت کردم.

وی اظهار داشت: مدیران عامل ایران خودرو و سایپا مطالبی در رابطه با کمبود نقدینگی مطرح کردند که از حیث نقدیندگی هم با بانک ها صحبت کردند تا مشکلات خودرو سازان برطرف شود.

قاضی سراج خاطر نشان کرد: با ترخیص کانتینرهای قطعات یدکی تا قبل عید مشکلات مرتفع می شود.

وی درباره حاشیه بازار و دیر تزریق کردن خوردو به بازار اظهار داشت: می گویند چون خودرو را دیر تزریق می کنند قیمت ها اضافه و حاشیه بازار ایجاد می شود که خودرو سازان این قضیه را صحیح ندانستند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا تخلفاتی از سوی مسوولان خوردوسازی صورت گرفته است؟ گفت: با توجه به تحریم ها در رد و بدل کردن پول مشکلات جدی وجود دارد اما سازمان بازرسی در سایپا و ایران خوردو مستقر است و همه موضوعات را پیگیر می کند.

 

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا