بورسبورس اوراق

سنگینی کفه حقیقی ها در ترازوی تقاضای سهام

در معاملات روز یکشنبه بازار سهام رخ داد:

 

تداوم روند صعودی شاخص کل امروز نیز مشهود بود، امری که نشان از رشد تقاضای سهامداران در گروه های مختلف بورسی دارد. در روز یکشنبه همچنان کالامحور ها مورد توجه حقیقی ها بودند، با این وجود بار دیگر صنایعی نظیر خودرو و بانک به مدار رونق بازگشتند.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بورس تهران امروز نیز در مسیر صعود حرکت کرد و نماگر اصلی این بازار توانست هزار و ۷۶۲ واحد دیگر صعود کند. پیشی گرفتن قدرت تقاضا نسبت به عرضه ها شاخص بورس را در روز یکشنبه وارد کانال ۱۶۶ هزار واحد کرد. شاخص های دیگر بورسی نیز امروز با رشد همراه شدند، در این میان شاخص هم وزن توانست جایگاه خود در کانال ۳۰ هزار واحدی را مسجل کند.

ترافیک سنگین انتشار گزارش های ماهانه از مهم ترین خبرهای امروز بازار سهام بود. موضوعی که به خوبی در تصمیمات سهامداران مشهود بود. بسیاری از شرکت هایی که امروز آمار مالی ماه بهمن خود را منتشر کردند، توانسته اند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهند.

در خصوص این موضوع می توان، سیر حرکت شاخص کل را شاهد قرار داد. با توجه به اینکه در ساعات ابتدایی معاملات از حجم تقاضای سهامداران کاسته و به عرضه ها اضافه شده بود، در یکساعت پایانی با انتشار چند گزارش جدید بار دیگر غلبه تقاضا بر عرضه ها آشکار بود.

امروز شرکت معدنی و صنعتی گل گهر بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشت. سهم خرید حقیقی ها در این نماد امروز ۶۳ درصد بود و “کگل” توانست با ۴.۴ درصد رشد همراه شود. بعد از این نماد، معدنی صنعتی چادرملو در جایگاه دوم قرار گرفت و “فملی” مکان سوم را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات روزانه بورس تهران حدود ۷۰۰ میلیارد تومان ثبت شد، حجم معاملات نیز فراتر از  ۲ میلیارد سهم بود. تغییر مالکیت روزانه امروز نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان ثبت شد و از دست به دست شدن سهام از سوی حقوقی به حقیقی انجام گرفت. حقیقی های فعال، امروز بیشترین خرید را در گروه کانه فلزی داشتند. بانک ها امروز باردیگر به مدار رونق برگشتند و جایگاه دوم را به خود اختصاص دادند. در آن سمت حقوقی ها بیشترین صفوف عرضه در محصولات شیمیایی را جمع آوری کردند و خودرو در جایگاه دوم  بیشترین تقاضای آن ها جای گرفت.

حقیقی ها از حیث نمادی امروز بیشترین تقاضا را در نماد “کچاد” داشتند و بانک تجارت با ۹۶ میلیارد تومان خرید در جایگاه دوم قرار گرفت. در آن سو بزرگان بازار در نماد “شپنا” بیشترین خرید را داشتند، همچنین این گروه امروز از نماد “فملی” ۳۷ میلیارد ریال سهم خریداری کردند.

در روز یکشنبه فلزات اساسی همچنان صدرنشین گروه های بورسی به عنوان برترین گروه بازار باقی ماندند. حجم معاملات این گروه امروز از ۲۵۲ میلیون سهم فراتر رفت و ارزش معاملات آن ها حدود ۸۰ میلیارد تومان ثبت شد. بانک ها دومین گروه فعال بورسی بودند. در این گروه نیز حجم معاملات ۳۵۷ میلیون سهم ثبت شد و ارزش معاملات ۶۲ میلیارد تومان بود.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا