انرژیصوت

تعرفه بهای آب دستگاه های اجرایی مشخص شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تعیین وضعیت تعرفه بهای آب مصرفی دستگاه های اجرایی بوسیله اهالی خانه ملت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عباس پاپی زاده در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: دولت بر اساس تکلیف مجلس مکلف به اینکه تعرفه بهای آب مصرفی دستگاه های اجرایی و شرکت های زیر مجموعه خود را معادل قیمت تمام شده دریافت کند.

وی همچنین اظهار داشت: هم اکنون قیمت تمام شده آب آشامیدنی در کشور هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۴۰۰ تومان در هر متر مکعب است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای تمامی مصرف کنندگان آب در کشور سوبسید و یارانه اختصاص و تاکنون قیمت تمام شده تولید آب از مردم و دستگاه های اجرایی دریافت نمی شد.

وی در ادامه افزود: برای مثال دولت در مصرف آب شهری ۴۰۰ تا ۴۵۰ تومان در ازای هر متر مکعب از مصرف کنندگان دریافت می کرد و این عدد در مصرف آب روستایی باز هم کمتر است.

پایی زاده اظهارداشت: فاصله بین هزینه تمام شده تولید آب و مبلغ دریافتی از سوی مردم بسیار قابل توجه است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: اختصاص سوبسید و یارانه به آب آشامیدنی از سوی دولت بیشتر با هدف کمک به مردم بوده تا هزینه های خانوار کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم افزود: دستگاه های دولتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند نیز از سوبسید و یارانه مزبور بهره مند بودند که بدون شک این مسئله اشکلاتی را در بحث مدیریت مصرف آب وارد می کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از دستگاه های اجرایی و شرکت های زیر مجموعه دولت در کشور هیچ گونه اقدام در جهت کاهش یا رعایت الگوی مصرف آب انجام نمی دهند.

پاپی زاده گفت: خوشبختانه در قانون بودجه سال آینده کشور به موضوع مدنظر توجه شده یعنی دولت بر اساس تکلیف مجلس موظف به اینکه هزینه تمام شده آب را از دستگاه های اجرایی و شرکت های زیر مجموعه خود دریافت کند.

وی افزود: این تکلیف قانونی باعث خواهد شد موضوع آب مصرفی در دستگاه های اجرایی هدفمندتر شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: طبق قاعده دستگاه های اجرایی که اتلاف بیشتری در بحث مصرف آب دارند مجبورند از بودجه داخلی خود هزینه زیاد تری پرداخت کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا