امور زیربناییراه و ساختمانصوت

سیاست کلان اجرایی در حوزه مسکن وجود ندارد

یک کارشناس حوزه مسکن گفت: متاسفانه در حال حاضر کشور فاقد سیاست های کلان اجرایی در حوزه مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مقداد همتی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد ضمن پاسخ به این پرسش که چرا هرکسی سکان وزارت راه و شهرسازی را در دست می گیرد نظر متفاوتی در حوزه بازار مسکن ارائه می دهد، افزود: دلیل اصلی این موضوع نداشتن سیاست های جامع و کلی در این بخش است.

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه چنین وضعیتی در تمامی حوزهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مملکت به چشم می خورد.

این کارشناس حوزه مسکن گفت: واقع مطلب اینکه در تمامی حوزه ها به خصوص مسکن بایستی سیاست های کلان طراحی، تدوین و مصوب شود تا هرکسی سکان امور این بخش را به دست گرفت باید ملزم به رعایت سیاست های مزبور باشد.
ی در ادامه افزود: طبق برآوردهای موجود سالانه باید یک میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود.

همتی تصریح کرد: اگر به فرض مثال سیاست کلی در خصوص افزایش عرضه مسکن در کشور تدوین شود هرکسی در هر دولت و با هر گرایشی سکان وزارتخانه راه و شهرسازی را به دست می گیرد باید موظف باشد برای احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی برنامه ریزی کند.

وی گفت: اگر پایان سال نخست وزارت موفق شد برنامه مدنظر را جامه عمل بپوشاند که بسیار خوب در غیر این صورت باید برکنارشود.

این کارشناس حوزه مسکن در خصوص این جمله که در خیلی از حوزه ها سیاست کلی وجود دارد ولی این سیاست ها از روی کاغذ به رفتار عملی در جامعه تبدیل نشده است، افزود: دلیل اصلی موضوع اینکه هیچ نظارتی برای اجرای سیاست های مزبور وجود ندارد.

وی اظهارداشت: وقتی سیاستی تدوین، تصویب و جهت اجرا ابلاغ می شود باید بصورت سفت و سخت از سوی نهادهای مسئول نظارت تا به نحو احسن در کشور اجرایی شود.

همتی در ادامه یادآورشد: اگر این سیاست ها به رغم تمامی تلاش ها و پیگیری ها در جامعه نمود عملی پیدا نکرد در چنین مواقعی باید نسبت به تغییرسیاست های مدنظر اقدام کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا