بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مدیرعامل کوین‌بیس از چهار افسانه درباره نگهداری رمزنگاری‌شده‌ها می‌گوید

 

برایان آرمسترانگ هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی و کیف پول ارزهای رمزنگاری‌شده ایالات متحده از چهار تصور اشتباه و غلط رایجی که درباره راهکارهای نگهداری از رمزنگاری‌شده‌ها وجود دارد گفت و مقاله‌ای که در این خصوص هم منتشر کرده در بخش رمزنگاری‌شده مجله فورچون به نام لجر منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ذخیره‌سازی سرد به روش نگهداری آفلاین رمزنگاری‌شده‌ها و کلیدهای خصوصی کاربر اشاره می‌کند و به این ترتیب از داده‌ها در برابر حملات از راه دور محافظت می‌کند. ذخیره‌سازی گرم به ذخیره‌سازی روی دستگاهی اشاره دارد که این ذخیره‌سازی با اتصال مستقیم به اینترنت انجام می‌شود.

همچنین بخوانید

اولین استدلال آرمسترانگ به این مفهوم اشاره دارد که برای ارائه انعطاف‌پذیری و سرعت مورد نیاز برای انجام معاملات، به ذخیره‌سازی گرم نیاز است. او به این موضوع اشاره می‌کند که برخی پلتفرم‌ها به کاربران امکان انجام تبادل OTC را از طریق تسویه معوق می‌دهد، بدان معنا که سرمایه‌ها تا زمانی که معامله اجرا شود در ذخیره‌سازی آفلاین باقی می‌ماند.

براساس گزارشات اخیر، سرمایه‌گذاری‌های مشترکی میان شرکت امنیت بلاکچین بیت‌کوین و پلتفرم تبادل بیت‌کوین OTC به نام جنسیس گوبال تریدینگ انجام شد به مشتریان امکان تبادل رمزنگاری‌شده‌ها بدون نیاز به برداشت از محل ذخیره‌سازی سرد را فراهم کرده است.

مورد بعدی که آرمسترانگ به آن اشاره کرد مربوط به ارزهای رمزنگری‌شده مبتنی بر اثبات سهام است و به این موضوع پرداخت که مشارکت در شبکه اثبات سهام و دریافت بازگشت سرمایه روی این ارزها صرفا بدین معنا نیست که کوین‌ها در کیف پول گرم ذخیره شده باشند.

مدیرعامل کوین‌بیس از پروژه تزوس (Tezos) مثال می‌زند که به دارندگان توکن این امکان را می‌دهد تا سرمایه‌هایشان را به کسانی که به اصطلاح به آنها «نانوا» می‌گویند، بدهند. این نانواها بخش‌های کوچکی از سرمایه‌ها را پیش خود نگه می‌دارند تا Staking Rewards ایجاد کنند و همزمان سرمایه مشتریان هم به صورت آفلاین و امن حفظ می‌شود.

در مورد سوم آرمسترانگ رابطه میان دارندگان تک کلیدی و اینکه ذخیره‌سازی آنها به صورت سرد یا گرم انجام می‌شود با برداشت و به این نکته اشاره کرد که طراحی یک راهکار نگهداری رمزنگاری‌شده‌ها برای نیاز به کلیدهای چندگانه ارتباطی با شیوه ذخیره‌سازی سرد و گرم سرمایه‌ها ندارد.

درنهایت هم مدیرعامل این صرافی با اشاره به ماژول‌های امنیتی سخت‌افزاری به این نکته اشاره می‌کند که این ماژول‌های امنیتی می‌توانند به امنیت ذخیره‌سازی سرد نزدیک‌تر شوند و بدون شک می‌تواند برای معماری نگهداری رمزنگاری‌شده‌ها سودمند باشد اما با این وجود نمی‌توانند با آن تطابق پیدا کنند. آرمسترانگ مقاله‌اش را با نکته‌ای درباره ذخیره‌سازی گرم به پایان می‌رساند:

«زمان استفاده از ذخیره‌سازی گرم شما به جزئیات بسیاری نیاز دارید و باید خودتان را از بسیاری جهات قوی کنید تا بتوانید سرمایه‌هایتان را امن نگه دارید. اما آیا این امکان وجود دارد که تمام این جزئیات را به درستی انجام داد؟ بله و خود من برای نگهداری مبلغ قابل قبولی از ذخیره‌سازی گرم استفاده می‌کنم اما مسما نمی‌خواهم تمام کسب‌وکارم را روی آن قرار دهم.»

درگزارشاتی که تا به امروز ارائه شده، بزرگترین هک شدن صرافی‌های ارزهای رمزنگاری‌شده روی ذخیره‌سازی ارزهای صرافی ژاپنی کوین‌چک بوده که به خاطر امنیت پایین کیف پول داغ اتفاق افتاده است.

 

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا