صنعتصنعت، معدن، تجارت

دلایل تولید بی‌کیفیت مشخص شد

شافعی، کهنگی ماشین آلات و تکنولوژی و مصرف بالا را از دلایل تولید بی‌کیفیت دانست و از این موضوع انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی در نشست رویداد تجاری فناوری‌های پیشرفته ایران که امروز برگزار شد، گفت: در بخش سرمایه گذاری در اقتصاد جای نگرانی وجود دارد چرا که مشکلات نظام پولی یکی از این موارد است.

وی با اشاره به اینکه دربخش مولد پالایش دهی مناسب وجود ندارد گفت: باید تلاش شود که با سیاست تشویقی یک سیاست حمایت گرایانه در کشور تولید کرد که بتوان خلا آن  را در کشور حل کرد.

وی در ادامه با اشاره به شعار مطرح شده در گزارش شاخص عالی جهانی سال ۲۰۱۸ با عنوان ” بیاید جهان را نو آوری تربیت کنیم”  افزود: این شعار حاکی از ضرورت پرداختن به موضوع نوآوری در حل چالش‌های افتصادی و زیست محیطی است، این موضوع در شرایط فعلی افتصاد کشور از اهمیت خاصی روبه روست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تحریم‌ها یکی از مشکلات موجود در کشور است اظهار کرد: این امر توانسته یک شکاف عمیق بین ما و جهان بوجود آورد.

شافعی در ادامه  نسبت به تولید کالاهایی که بزودی از بازار مصرف داخل حذف می‌شوند ابراز تاسف کرد و تصریح کرد: این امر می‌تواند رقابت ما را در بازارهای جهانی خدشه دار کند.

شافعی با اشاره به اینکه پُر کردن شکاف تکنولوژی جز ضروریات مولد اقتصاد است افزود: باید تلاش شود تا با روش‌های جدید بتوانیم این شکاف را در اقتصاد جبران کنیم.

شافعی در ادامه ضمن انتقاد از تولید بی کیفیت در اقتصاد گفت:  کهنگی ماشین آلات و تکنولوژی و مصرف بالا از دلایل تولید نامطلوب است.

به گفته شافعی، باوجود دانشجویان نخبه و فعال در اتاق بازرگانی می‌توان در جهت پویایی کشور گام برداشت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت؛ در حال حاضر آماده ایم برای ورود تکنولوژی میلیون‌ها دلار هزینه کنیم که بخشی از آن به ارتقا دانش نیروی انسانی اختصاص یابد.

 

 

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا