بورسبورس اوراق

مخالفت دولت با خصوصی‌سازی سرخابی‌ها از طریق فرابورس

وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت با روالی که مجلس برای واگذاری سرخآبی‌ها در نظر گرفته موافق نیست.

 

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم ، مسعود سلطانی‌فر درباره مصوبه اخیر مجلس درباره خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: اراده دولت این بود که این خصوصی سازی در سال ۹۷ انجام گیرد و در همین رابطه هیأت دولت مصوبه‌ای در این زمینه گذراند که این مهم از طریق سازمان خصوصی سازی اتفاق بیفتد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: اما دولت با روال واگذاری که در مجلس به تصویب رسید، مخالفت کرد، به این دلیل که مراحل اجرایی کار باید سهل‎تر و به صورت کامل انجام گیرد.

به گزارش خانه ملت، وی اضافه کرد: بنابراین واگذاری به صورت بلوکی از طریق فرابورس کار را سخت می‌کند؛ به هر روی باید روی شکل کار با مجلس به تعامل خوبی با برگزاری جلسات دست یابیم.

این گزارش می‌افزاید: نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۸، وزارت ورزش و جوانان را مکلف کرد با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۸، شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی- ورزشی پرسپولیس و استقلال را در بازار پایه فرابورس فراهم نماید.

همچنین پس از پذیرش در بازار پایه فرابورس و عرضه پنج‌درصد  سهام هریک از دو شرکت جهت کشف قیمت، پنجاه و یک‌درصد سهام آنها به صورت بلوکی و باقی سهام به صورت خرد عرضه می‌شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا