بورسبورس اوراق

تداوم در صعود؛ افزایش ۷۶۳ واحدی شاخص کل

شاخص کل در پایان معاملات امروز دوشنبه ششم اسفند ماه ۹۷ با افزایش ۷۶۳ واحدی به رقم ۱۶۶ هزار و ۷۹۳ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با افزایش ۱۳۰ واحدی عدد ۳۰ هزار و ۴۰۲ واحد را نشان داد. امروز همچنین شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۱۹ واحدی روی رقم دو هزار و ۷۱ واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سنا، امروز با دست به دست شدن سه میلیارد و ۱۹ میلیون سهم  و اوراق مالی طی ۲۱۸ هزار و ۸۵۰ نوبت داد و ستد، ارزش کل معاملات بورس تهران به ۸۷۲ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز فولاد مبارکه با ۲۶۱ واحد، بانک ملت با ۱۴۴ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۱۴۰ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت و پالایش نفت بندر عباس با ۸۶ واحد، پالایش نفت اصفهان با ۷۷ واحد و تاپیکو با ۶۶ کاهش، بیشترین تأثیر منفی در روند شاخص را به خود اختصاص دادند.

روز جاری داروسازی سبحان انکولوژی، افرانت، حق تقدم خرید سهام کاشی پارس، کاشی تکسرام، شهد، صنعت و تجارت آداک از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کاشی و سرامیک حافظ،‌صنعت تجهیزات نفت، داروسازی تهران شیمی، واسپاری ملت و حق تقدم خرید سهام گروه ایران دارو، متوقف شدند.

صدرنشینی گروه فلزات اساسی

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۲۲۱ میلیون سهم به ارزش ۸۳۶ میلیارد ریال دادوستد شد. گروه بانک به ارزش ۷۱۲ میلیارد ریال و خودرو به ارزش ۴۸۱ میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین گروه شیمیایی با دادوستدی به ارزش ۴۱۵ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا