بین الملل

نیجریه به دنبال دریافت ۲۰ میلیارد دلار مالیات از غول‌های نفتی

نیجریه از شرکت‌های بین‌المللی نفتی‌ای که در این کشور فعالیت می‌کنند خواسته است در کل ۲۰ میلیارد دلار را به صورت مالیات و دستمزد معوق به ایالت‌های این کشور پرداخت کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، نیجریه از شرکت‌های بین‌المللی نفتی‌ای که در این کشور فعالیت می‌کنند خواسته است در کل ۲۰ میلیارد دلار را به صورت مالیات و دستمزد معوق به ایالت‌های این کشور، پرداخت کنند.

۲ منبع آگاه، که نامه‌های جمع‌آوری مالیات دولتی را رویت کرده بودند، به رویترز خبر دادند از شرکت‌های شورون، اکسون موبایل، شل، توتال، انی و اکوینور خواسته شده است تا هر کدام بین ۲.۵ تا ۵ میلیارد دلار به دولت نیجریه پرداخت کنند.

شرکت‌هایی که در نیجریه فعالیت می‌کنند، به دولت مالیات و حق‌امتیاز پرداخت می‌کنند و نفت و گاز این کشور را هم تامین می‌کنند.

شرکت ایکوینور نوروژ در گفتگو با رویترز، ارسال چنین نامه‌هایی به شرکت‌های نفتی را تایید کرده است.

یکی از منابع آگاه در یک شرکت نفت و گاز به رویترز گفت: این یک اختلاف داخلی بین دولت فدرال با دوات‌های محلی است. دولت مرکزی خیلی راحت در تلاش است پول بدهی‌های خود را به عهده شرکت‌های بین‌المللی نفتی قرار دهد.

سخنگوی شرکت اکوینور نروژ هم به رویترز گفت: برخی از پیمانکاران نفتی دیگر که در مناطق دیگر این کشور فعال هستند، چنین درخواستی را دریافت کرده‌اند، که مساله‌ای بین مقامات نیجریه و دولت‌های محلی می‌باشد و اکوینور این درخواست‌ها را موجه نمی‌داند.

درخواست مالیات چند میلیارد دلاری باعث می‌شود که چالش‌جدیدی به چالش‌های سرمایه‌گذاران نفتی در نیجریه اضافه شود. سرمایه‌گذاری در بخش نفتی این کشور سال‌هاست با مشکلاتی نظیر دزدی نفت، نشتی نفت و خشونت‌های نظامی سقوط کرده است.

شرکت ملی نفت نیجریه اعلام کرده است که تولید نفت میانگین سالانه این کشور در سال ۲۰۱۸، با ۹ درصد افزایش به ۲.۰۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

طبق اعلام منابع ثانویه اوپک، تولید نفت نیجریه، علی‌رغم این که این بار معافیتی از توافق کاهش تولید دریافت نکرده بود، در ماه ژانویه ۲۰۱۹ با ۵۲۰۰۰ بشکه افزایش در روز ، به ۱.۷۹۲ میلیون بشکه در روز رسیده است. این افزایش تولید مربوط به آغاز به کار میدان نفتی فوق عمق توتال، اگینا، می‌باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا