امور زیربناییراه و ساختمان

سرمایه‌گذاری هند در چابهار به ۱۵۰ میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند

معاون وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند با بیان اینکه بندر شهید بهشتی چابهار فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی برای کشورهای این کریدور محسوب می‌شود، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در بندر چابهار را از ۸۵ میلیون دلار به ۱۵۰ میلیون دلار افزایش می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، کوپال کریشنا، معاون وزیر حمل ونقل و کشتیرانی هند در حاشیه بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار به همراه وزیر راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه توسعه این بندر فرصتی مناسبی برای سه کشور ایران، هند و افغانستان محسوب می‌‌‌شود، گفت: امروز اولین محموله از افغانستان به هند از طریق چابهار منتقل می‌‌‌شود و هم‌اینک بار از افغانستان به بندر چابهار رسیده است.

وی افزود: کشتی‌‌‌‌های هندی بار خود را از طریق بندر چابهار به افغانستان منتقل می‌‌‌‌کنند و البته این فرصت، تنها محدود به سه کشور نمی‌‌‌شود و کشورهای ترکمنستان و ازبکستان نیز می‌‌‌توانند از مزایای بندر چابهار استفاده کنند. با گسترش زیرساخت و توسعه چابهار می‌‌‌توانیم کشورهای بیشتری را از منافع آن بهره‌‌مند کنیم.

معاون وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند درباره میزان سرمایه‌‌‌گذاری هندی‌‌‌ها در بندر چابهار اظهار داشت: مجموعه سرمایه‌‌‌گذاری هند در این بندر ۸۵ میلیون دلار در قالب خرید تجهیزات بندری بوده است که این میزان سرمایه‌‌‌گذاری را به ۱۵۰ میلیون دلار می‌‌‌رسانیم.

همچنین امام محمد ولی ماچ، معاون وزیر حمل و نقل افغانستان با بیان اینکه افغانستان از شرکای بلاقوه بندر چابهار است، تصریح کرد: امروز اولین بار ترانزیتی ۷۵۰ تنی از افغانستان به چابهار رسید که بار این کشتی سنگ‌‌‌های قیمتی و حبوبات بود.

وی ادامه داد: همکاری‌‌‌های ما با بندر چابهار ادامه خواهد داشت تا بتوانیم بار ترانزیتی خود را از این مسیر عبور دهیم.

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان درباره پروژه ریلی خواف و هرات خاطرنشان کرد: این پروژه در جریان است و در حال رایزنی هستیم که بخش باقیمانده را چگونه به پایان برسانیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا