خودروصنعت، معدن، تجارت

قیمت گوشت تا ۲هفته آینده متعادل می‌شود/ افزایش ۲برابری تولیدات خودرو نسبت به ۳ماه پیش

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه تولیدات خودرو امروز نسبت به ۳ ماه گذشته بیش از دو برابر شده است، گفت: با این افزایش تولید قیمت ها متعادل تر می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تنظیم بازار در پایان سال و تامین اقلام مورد نیاز مردم یکی از دغدغه های جدی مجلس و دولت است، گفت: در ماه های گذشته در برخی اقلام همانند گوشت مشکلاتی ایجاد شد که برخی با تصمیمات و پیگیری ها حل شده و یا در شرف رفع شدن این مشکلات هستیم اما برخی دیگر باید دوباره پیگیری شده تا دغدغه مردم در تامین مایحتاج شب عید و کالاها به ویژه کالاهای پرمصرف رفع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ کالایی کمبودی در کشور وجود ندارد، افزود: در ماه های قبل مشکلاتی در بحث گوشت ایجاد شده بود که در حال حاضر با توجه به شرایطی که برای واردات گوشت ایجاد شده و خریدهای صورت گرفته اوضاع بازار گوشت بهتر شده است.

حداقل ۲۰ هزار تن گوشت در انبارهای کشور وجود دارد

وی ادامه داد: دولت سیاست ها و تصمیماتی در حوزه گوشت اتخاذ کرده همانند اینکه تعرفه واردات گوشت را صفر کرده که این موضوع با تسهیل روند واردات و افزایش توزیع شرایط بازار گوشت را بهبود بخشیده است.

رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر توزیع گوشت آغاز شده و تا ۲ هفته آینده می تواند تاثیر خود را بر بازار برجای گذارد، اظهار داشت: با توجه به تصمیمات اخذ شده قیمت گوشت تعدیل و کاهش می یابد و بخشی از گوشت که در یکی از بنادر کشور وجود داشته این هفته ترخیص شده و به سراسر نقاط کشور حمل می شود.

وی با تاکید بر اینکه حداقل ۲۰ هزار تن گوشت در انبارهای کشور وجود دارد، افزود: واردات گوشت از کشورهای همسایه و مناطقی که به صورت سنتی از آن ها گوشت وارد می شده تسهیل شده است و بانک مرکزی نیز اولویت بندی هایی برای ثبت سفارش ها در نظر گرفته است که این سیاست ها و تامین کالاها اثراتی در بازار برجای می گذارد.

افزایش قیمت در حوزه لوازم خانگی مبنایی ندارد

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه روزانه قیمت ها در بازار رصد می شود، ادامه داد:قیمت برخی از کالاها افزایشی نداشته و حتی روند کاهشی داشته است، چرا که وزارت صنعت، تمام اقلام کالایی اعم از مس و فولاد تا لوازم خانگی و مواد غذایی و کالاهای اساسی را رصد می کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت در حوزه لوازم خانگی مبنایی ندارد، تاکید کرد: ظرفیت تولید لوازم خانگی ۲ تا ۳ برابر نیاز کشور بوده و کیفیت بیشتر کالاها در حد استاندارد و محصولات روز دنیا است.

رحمانی با تاکید بر اینکه لوازم خانگی باید کاهش قیمت خود را ادامه دهد، افزود: در ماه های قبل لوازم خانگی حدود ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته اند و انجمن لوازم خانگی در جلسات مختلف قول داده که با توجه به محدودیتی که دولت در واردات ایجاد کرده این صنعت در کنار سایر صنایع همانند پوشاک رشد کند و کالاها به وفور در بازار عرضه شده و حتی قیمت آن ها نسبت به مشابه خارجی کمتر باشد.

تولیدات خودرو امروز نسبت به ۳ ماه گذشته بیشتر از ۲ برابر شده

وی با بیان اینکه قیمت خودرو با توجه به روندی که در افزایش تولید داشته متعادل می شود، ادامه داد: چند عامل در افزایش قیمت خودرو در ماه های اخیر دخیل بوده که یکی از این موارد کاهش تولید در ماه های قبل است که در حال حاضر تولید رشد چشمگیری داشته و باید از قطعه سازان در این خصوص تشکر کرد که علیرغم بالا بودن مطالبات همکاری کرده و خودروسازان نیز برای تولید همت کرده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تولیدات خودرو امروز نسبت به ۳ ماه گذشته بیش از دو برابر شده است، تصریح کرد: این افزایش تولید ۲ اثر دارد، نخست اینکه توان خودروسازان را برای انجام تعهدات قبلی افزایش می دهد و افرادی که خودرو پیش خرید کرده اند می توانند خودروهای خود را سریع تر دریافت کنند و همچنین در شرایط کنونی عرضه خودرو قیمت را متعادل تر می کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه برخی نوسانات مقطعی است، تصریح کرد: مردم نباید تحت تاثیر فضای روانی قرار گیرند چرا که به هر میزان مصرف کننده ها تقاضا داشته باشند در کشور قابل تامین است به خصوص در ماه های آینده که شاید تولید بیش از رقم کنونی افزایش یابد و با این افزایش تولید قیمت ها متعادل تر می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا