بین الملل

سقوط ۳ درصدی قیمت نفت با انتقاد مجدد ترامپ از اوپک

قیمت نفت با انتقاد مجدد ترامپ از اوپک، در مورد افزایش قیمت نفت، ۳ درصد سقوط کرد.

همچنین بخوانید

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز دوشنبه، پس از این که ترامپ دوباره از اوپک خواست در مورد افزایش قیمت نفت، که زیادی بالا رفته است، آسان‌تر بگیرند و آرامش داشته باشند، قیمت‌های نفت ۳ درصد سقوط کردند.

 تا ساعت ۲۲:۱۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۶۵ دلار یا ۲.۸۸ درصد سقوط کرد و به ۵۵.۶۱ دلار رسید.

 قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۲.۰۰ دلار یا ۲.۹۷ درصد سقوط کرد و به ۶۵.۲۵ دلار رسید.

 ترامپ در جدیدترین توییت سریالی خود که از ماه آوریل ۲۰۱۸ در مورد قیمت‌های نفت ارسال کرده است، امشب نوشت: قیمت‌های نفت دارند خیلی بالا می‌روند. دنیا تحمل این افزایش قیمت شکننده را ندارد.

 پس از این توییت، قیمت‌های نفت که در معاملات امروز با انتظار از پیشرفت در مذاکرات تجاری و بهبود تقاضای بازارها، رشد کرده بود، تمام سود خود را از دست داد و روند خود را معکوس کرد.

 واشنگتن پس از تحریم‌های ایران، بازارهای جهانی نفت را سورپرایز کرد و به ۸ واردکننده مهم نفت ایران معافیت داد، که این باعث شد قیمت نفت برنت ۲۲ درصد سقوط کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا