صنعت، معدن، تجارتصوت

بازگشت ۱۱۹۴ واحدصنعتی به چرخه تولید

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران از بازگشت یک هزار و ۱۹۴ واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور طی ۹ ماهه سال جاری به چرخه تولید خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اصغر مصاحب در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه این واحدها در اثر مسائل و مشکلات بسیار زیادی از قبیل اختلاف شرکا، تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش، مسائل بیمه ای، بانکی، تامین اجتماعی، دارایی و مالیات زمین گیر شده بودند.

وی همچنین اظهارداشت: مشکل دارایی، مالیات و تامین سرمایه در گردش از مهمترین این عوامل بوده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: واقع امر اینکه هرچند به دلائل ریشه ای هنوز برخی از این مشکلات بطور کامل برطرف نشده ولی سازمان از ظرفیت قانون رفع موانع تولید مصوب مجلس و ستاد تسهیل ورفع موانع تولید در استان ها برای بازگشت واحدها به چرخه تولید استفاده کرد.

وی افزود: شاید تصور بیشتر عامه مردم این باشد که بدهی بانکی منجر به زمین گیر شدن برخی از واحدهای تولیدی شده در حالیکه اینطورنیست چرا که عوامل زیادی در این قضیه تاثیر گذارهستند.

مصاحب در ادامه ضمن اشاره به تبصره ۱۸ بودجه سال آینده کل کشور یادآورشد: طی سال پیشرو از این ظرفیت برای بحث سرمایه در گردش و همینطور نوسازی و بازسازی صنایع استفاده خواهد شد که می تواند گره بزرگی را در حوزه مدنظر باز کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا