بورسبورس اوراق

گروه‌های پالایشی و فلزات اساسی بالاترین اثر کاهشی را بر شاخص کل گذاشتند/ «افق» بیشترین حجم داد و ستد را به خود اختصاص داد

در داد و ستد‌های امروز تالار حافظ شهد، نمادهای گروه‌های پالایشی و فلزات اساسی بیشترین نقش را در کاهش دو هزار واحدی شاخص کل داشتند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز در بازار سهام شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندر عباس و صنایع ملی مس ایران بالاترین اثر کاهش را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، لیزینگ ایرانیان و بیمه ملت متحمل بیشترین زیان در بین شرکت‌های بورسی شدند. در مقابل نیز مهر کام پارس، کنترل خوردگی تکین کو و پارس سرام نیز بیشتر یازدهی را در بورس به دست آوردند.

از سویی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروشه م بیشترین ارزش داد و ستد‌ها را در بازار سهام به خود اختصاص داد. این در حالیست که بانک ملت، ذوب‌آهن، ملی صنایع مس ایران، ، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، های وب ، فروسیلیس ایران و پرداخت الکترونیک سامان کیش نیز در بین ده شرکتی که بیشترین ارزش داد و ستدها را به خود اختصاص دادند، قرار گرفتند.

در فرابورس نیز پتروشیمی مارون، فراورده‌های غذایی و قند چهار محال و سرمایه‌گذاری‌تدبیرگران فارس و خوزستان پربازده‌ترین شرکت‌‌ها لقب گرفتند و در مقابل نیز کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، ریل سیر کوثر و زرین معدن آسیا هم زیان‌ده‌ترین شرکت‌ها بودند.

photo_2019-02-26_15-34-11

photo_2019-02-26_15-34-17

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا