بورسبورس اوراق

حمایت حقوقی ها سد محکم در برابر عرضه ها

در جریان معاملات امروز بورس تهران ثبت شد:

 

بورس تهران امروز تحت تاثیر خبرهای سیستماتیک، با افت همراه شد. با این وجود حمایت پررنگ حقوقی ها از نمادهای بزرگ از افت بیشتر شاخص ها کاست و منجر به ثبات در دقایق پایانی معاملات شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بازار سهام معاملات روز سه شنبه را تحت تاثیر خبرهای بیرون از این بازار آغاز کرد. ریسک حاصل از خبرهای سیاسی باعث شد تا بورس تهران با تشدید عرضه ها مواجه شود. این مهم در حالی رخ داد، که شروع فعالیت بازارهای موازی (ارز و سکه) با بی توجهی نسبت به این خبرها همراه بود و نشان داد موج هیجان میان معامله گران نمی تواند پایداری چندانی داشته باشد.

با توجه به اینکه در چند روز معاملاتی اخیر بورس تهران بازدهی قابل توجهی داشت، پیش بینی ورود به فاز استراحت وجود داشت اما رخنه موج هیجان بر اثر خبرهای سیاسی باعث شد تا بر شدت نزول شاخص ها افزوده شود. با این وجود انتشار گزارش های ماهانه طی این روزها، دلیل محکمی است بر مناسب بودن شرایط بنیادی شرکت ها، به خصوص شرکت های صادرات محور بورسی که می توانند تقاضای بیشتری را نسبت به قبل جذب کنند.

امروز در دقایق ابتدایی معاملات، شاخص کل بیش از هزار و ۵۰۰ واحد افت کرد. اما رفته رفته از قدرت عرضه ها کاسته شد و در نهایت شاخص با افت حدود ۲ هزار واحدی به رقم ۱۶۴ هزار و ۷۱۱ واحد رسید.

ارزش معاملات امروز بورس تهران حدود رقم ۵۴۸ میلیارد تومان بود و حجم معاملات بالغ بر ۲ میلیارد سهم ثبت شد.

امروز پالایش نفت اصفهان بزرگترین اهرم افت شاخص کل بود. بعد از این نماد، نمادهای “فولاد”، “شتران”و “شبندر” بیشترین اثر را بر افت شاخص کل داشتند.

حمایت حقوقی ها در روز سه شنبه نقش ویژه ای در معاملات داشت به گونه ای که بسیاری از صفوف عرضه در نمادهای بزرگ توسط حقوقی ها جمع آوری شد. تغییر مالکیت روزانه بورس تهران ۳۰ میلیارد تومان و از دست به دست شدن سهام از سوی حقیقی به حقوقی ثبت شد.

در میان صنایع مورد حمایت حقوقی ها، کانه های فلزی جایگاه نخست را به خود اختصاص داد و بانک ها در رده دوم قرار گرفتند. صندوق امین یکم در میان نمادها، بیشترین خرید را توسط این گروه داشت. همچنین بزرگان بازار از “فملی” نیز خرید قابل توجه ای داشتند.

اما حقیقی ها امروز بیشترین تقاضا را در گروه قند و شکر و بعد از آن سرمایه گذاری ها داشتند. نمادهای ” فروس” و “پارند” امروز بیشترین تقاضا را از سمت بازیگران خرد به خود اختصاص دادند.

بر اساس آمارها کماکان برترین صنعت بازار فلزات اساسی است. این صنعت ارزش معاملاتی بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان داشته است. بانک ها نیز امروز در میان صنایع برتر بازار بودند که ارزش معاملات آن ها نیز به بیش از ۵۶ میلیارد تومان رسید.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا