انرژی

اختصاص کمک بلاعوض دولت برای توسعه روش‌های آبیاری نوین

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را مکلف کردند اعتبارات مورد نیاز برای توسعه روش‌های آبیاری نوین را به عنوان سهم کمک بلاعوض دولت هزینه کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) بند الف تبصره ۸ لایحه بودجه را به تصویب رساندند که براساس آن در راستای توسعه روش‌های آبیاری نوین، بازسازی و نوسازی قنوات و احداث سدهای معیشتی انتقال آب از طریق لوله به مزارع، اجرای عملیات آب و خاک (سازه‌ای و غیرسازه‌ای)، توسعه آب‌بندها و سامانه (سیستم)های سطوح آبگیر دولت مکلف است اعتبارات مورد نیاز را از محل طرح‌های ذیل برنامه‌های ۱۳۰۶۰۱۲۰۰۰ و ۱۳۰۷۰۰۲۰۰۰ به عنوان سهم کمک بلاعوض دولت هزینه کند.

به موجب این مصوبه، سهم باقی‌مانده به عنوان سهم بهره‌برداران به صورت نقدی یا تأمین کارگر و تأمین مصالح یا کارکرد وسایل راهسازی و نقلیه و یا نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری قابل پذیرش است.

همچنین بخوانید

نمایندگان همچنین در بند ب تبصره ۸ به دولت اجازه دادند برای عملیات آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافتهای فرسوده و همچنین احداث واحدهای مسکن اجتماعی و حمایتی، اقداماتی را به‌عمل آورد.

طبق این مصوبه که بخش در آمدی آن هفته گذشته به تصویب رسیده، منابع حاصله پس از واریز به حساب این شرکتها نزد خزانه‌داری کل کشور، صرف اجرای طرح‌های فوق خواهد شد.

بر این اساس، به دولت اجازه داده می‌شود از محل فروش عرصه و اعیان طرح‌های تکمیل‌شده با رعایت قوانین و مقررات و گردش خزانه، با بانک‌های عامل تسویه کند و باقیمانده را به اجرای طرح‌های صدرالذکر این بند اختصاص دهد.

آئین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا