بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

الکترونوم تلفن هوشمندی راه‌اندازی کرده که ارزهای رمزنگاری‌شده استخراج می‌کند

 

استارت‌آپ فعال در حوزه بلاکچین به نام الکترونوم (Electroneum) اخیرا تلفن هوشمندی اندرویدی با قیمت بسیار پایینی راه‌اندازی کرده است که قابلیت استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده را نیز دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این تلفن جدید M1 نام دارد و تلفن هوشمندی مبتنی بر گواهی سرویس موبایلی گوگل است که با فناوری استخراج کلود ادغام شده است و به این ترتیب کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشنی ارزهای رمزنگاری‌شده دریافت کنند.

همچنین بخوانید

این گوشی هوشمند ۸۰ دلاری در زمان راه‌اندازی‌اش تنها قابلیت استخراج توکن بومی الکترونوم را خواهد داشت و ادعای بازگشت سرمایه ماهانه ۳ دلاری را کرده است و به گفته شرکت پس از راه‌اندازی این قابلیت حتی امکان انجام فرایند استخراج به‌صورت آفلاین نیز وجود دارد.

کاربران می‌توانند از توکن‌های الکترونوم دریافتی‌شان برای انجام پرداخت سرویس‌هایی از قبیل افزایش اعتبار تلفنشان، سرویس‌ها و انجام خرید آنلاین، استفاده کنند.

به گفته کوین مارکت کپ، در زمان نگارش این مطلب هر یک توکن الکترونوم ارزشی برابر ۰/۰۰۷۳ دلار دارد و به این ترتیب قابل مبادله در صرافی‌ها است و در حال حاضر سرمایه بازاری معادل ۶۵ میلیون دلار دارد.

M1 دارای حافظه‌های متفاوت ۴، ۸ و ۳۲ گیگابایتی است و دارای دو جای سیم کارت نیز است و توسط پردازنده ۱/۳ گیگاهرتزی کواد کر پشتیبانی می‌شود. دوربین پشت این تلفن ۵ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن دو مگاپیکسل است.

این دستگاه‌های جدید با قیمت‌های بسیاری پایینی در بازار ارائه می‌شود چراکه الکترونوم کشورهای در حال توسعه را هدف قرار داده است و به دنبال رشد و توسعه استفاده و پذیرش فناوری بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده است. حتی در برخی کشورها هم شاید این شرکت تلفن‌های جدیدش را با قیمت پایین‌تر ۶۰ دلار هم به فروش برساند.

نیک کوک رئیس بخش عملیات این شرکت می‌گوید: «برای شروع و فروش محصول M1 خود از آفریقای جنوبی شروع کردیم و به‌عنوان اولین بازار آنجا را هدف گرفتیم و قرار است آن را به فروشندگان بومی بفروشیم.»

به گفته کوک این دستگاه در هفته‌های اخیر از طریق آمازون نیز در آفریقای جنوبی به فروش می‌رسد. ریچارد الس مدیرعامل و بنیان‌گذار الکترونوم می‌گوید: «آفریقای جنوبی انتخاب واضح و روشنی برای ما است. ما نظرسنجی گسترده‌ای در کشور انجام دادیم و متوجه شدیم که ۹۷ درصد پاسخ‌دهندگان تمایل دارند تا از توکن الکترونوک برای پرداخت سرویس‌های موبایلی‌شان استفاده کنند.»

 

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا