صنعت، معدن، تجارت

سرانه مصرف کاغذ در ایران ۲۲ کیلو است

عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران گفت: مطابق آخرین تحقیقات صورت گرفته در حال حاضر سرانه مصرف کاغذ در کشور نزدیک به ۲۲ کیلوگرم است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید ابوطالب مومنی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: میزان مصرف کاغذ در اروپا، آمریکا، آفریقا وآسیا عدد های متفاوتی است ولی در مجموع سرانه مصرف کاغذ در جهان ۵۵ کیلوگرم است.
وی همچنین اظهارداشت: مجموع تولید کاغذ صنعتی، روزنامه، چاپ، تحریر و متفرقه در دنیا بیش از ۴۱۳ میلیون تن در سال است.

عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران گفت: بر اساس نوع کیفیت و کاربرد بیش از ۵۰ نوع کاغذ در رده ها، گریدها و کیفیت های مختلف در جهان وجود دارد اما دسته بندی که در سراسر دنیا متداول است می توان به صنعتی، روزنامه، چاپ، تحریر و متفرقه اشاره کرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که مواد اولیه تولید کاغذ در کشور وارداتی است یا در داخل تامین می شود، افزود: بخش بسیار زیادی از مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی کاغذ در ایران تا دو سال گذشته از کاغذهای بازیافتی بود که از سطح شهر جمع آوری می شد.

مومنی اظهارداشت: در حال حاضر بخشی از این موازنه با ورود مجموعه های جدید تولیدی به بازار تولید کاغذ کشور بهم خورده است.

وی اضافه کرد: اکنون کشور بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز به واردات خمیر و خرده کاغذ دارد و صنعت امروز با مشکلات جدی در این حوزه روبه روست.

عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران یادآور شد: تولید کاغذ ۶۰ سال پیش بصورت سنتی در ایران آغاز شد ولی بیشترین رشد تولید این کالا به شکل های مختلف در کشور مربوط به دو دهه گذشته است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا