راه و ساختمانصنعت، معدن، تجارتصوت

جاده دسترسی بندر چابهار توسعه می یابد

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از توسعه جاده دسترسی بندر تا کمربندی شهر چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمد راستاد در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر با توجه به توسعه زیر ساخت ها از دو به هشت و نیم میلیون تن در سال رسیده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: واقع مطلب اینکه با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار ضرورت دارد دسترسی جاده ای بندر نیز توسعه پیدا کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته از سال آینده مراحل اجرایی جاده دسترسی بندر تا کمربندی شهر چابهاراز منابع داخلی این سازمان عملیاتی می شود.

وی افزود: انتظار می رود حداکثر در مدت یک سال و نیم این جاده توسعه و گشایشی از روند ورود و خروج کالا بوسیله کامیون ها به بندر حاصل شود.

راستاد در ادامه اضافه کرد: تمامی تجهیزات مورد نیاز فعالیت بندر به مرور در حال تهیه و تامین است.

وی گفت: اکنون بیش از ۳۰ دستگاه تجهیزات استراتژیک بندری در چابهار تامین و بقیه تجهیزات نیز به مرور در این مجموعه نصب و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ضمن اشاره به برگزاری همایش روز چابهار افزود: این همایش امروز با حضور افزون بر ۱۰۰ میهمان خارجی از ۱۷ کشور جهان، بخش های مختلف دولتی و خصوصی داخلی و صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی در چابهار برگزار شد.

وی اظهارداشت: همچنین در گردهمایی روز چابهار این امکان فراهم شد تا بازرگانان و تجار کشورها بتوانند ارتباط چهره به چهره با یکدیگر داشته باشند و شرایط بهتری را برای استفاده بیشتر از ظرفیت های بندر چابهار مهیا سازند.

راستاد گفت: سه کشور ایران، افغانستان و هندوستان در قالب موافقت نامه ترانزیتی سه جانبه در تلاشند تا هرچه بیشتر و بهتر از مزیت های بندر چابهار برای توسعه ترانزیت استفاده کنند.

وی افزود: خوشبختانه در حاشیه همایش بین المللی توسعه بندر چابهار تعدادی تفاهم نامه نیز بین فعالان اقتصادی داخلی و خارجی برای برقراری خطوط کشتیرانی و صادرات برخی محصولات منعقد شده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور یادآورشد: زمینه ای که فراهم شده به نظر می رسد نقطه آغازی باشد تا بتوان هرچه بیشتر و بهتر به سمت افزایش میزان بهره برداری از ظرفیت بندر چابهار بویژه در حوزه ترانزیت گام برداشت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا