انرژی

آب شرب سالم در ۷۰ درصد روستاهای خوزستان

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت: هم اکنون ۷۰ درصد روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالله حسینی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: آب آشامیدنی ۳۰ درصد بقیه روستاها بوسیله تانکر، چشمه ها و منابع آبی دیگر در حال تامین است.

وی همچنین اظهارداشت: بحث آبرسانی به بخش روستایی استان خوزستان با توجه به سیاست های کلی دولت و بر اساس مصوبه هیئت وزیران در ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۶ طی یک بازه زمانی سه ساله به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان ضمن اشاره به وضعیت گازرسانی روستایی گفت: خوشبختانه در بحث گاز رسانی روستایی در استان اتفاق های بسیار خوبی رقم خورده است.

وی در ادامه از وجود ۲۷ شهرستان و ۶۵ بخش در خوزستان خبرداد و افزود: گاز رسانی در برخی از روستاهای استان به اتمام رسیده و در بعضی از مناطق در حال اقدام است.

حسینی اظهارداشت: تعدادی از مناطق روستایی استان خوزستان در برنامه ریزی های آینده قرار دارد که با تامین اعتبار این مناطق نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: یکسری از مناطق روستایی استان عملیات گازکشی صورت گرفته و کار نصب انشعاب این روستاها باقی مانده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت: مطابق برآوردها برای نصب این انشعابات نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: واقع امر این که با اتمام نصب انشعابات مدنظر ۹۵ درصد مناطق روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی ضمن اشاره به وجود ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی در استان اظهارداشت: بطور کلی از این مقدار شش هزار کیلومتر راه آسفالته، سه هزار کیلومتر راه شوسه و بقیه راه خاکی است.

حسینی گفت: خوشبختانه در بحث راه های روستایی در استان خوزستان فعالیت های خوبی تاکنون از سوی بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و دهیاری ها صورت گرفته است.

وی به رادیو اقتصاد افزود: راه یک بحث بسیار مهم در جهت پویایی اقتصاد هر منطقه محسوب می شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان اظهارداشت: هم اکنون تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و حتی تعداد قابل توجهی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار جمعیت در استان از نعمت برق برخوردار ند.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ۹۲۵ روستا ی استان دارای دهیاری و روستائیان از نعمت خدمات این نهاد بهره مند هستند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا