بین الملل

انتقاد ترامپ از اوپک نشانه‌ای از تمدید تحریم‌های ایران است

مدیرعامل بریتیش پترولیوم، باب دودلی، با اشاره به توییت اخیر ترامپ که از قیمت‌های بالای نفت انتقاد می‌کرد گفت: این می‌تواند نشانه ای از تمدید تحریم‌های ایران باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، مدیرعامل بریتیش پترولیوم، باب دودلی، با اشاره به توییت اخیر ترامپ که از قیمت‌های بالای نفت انتقاد می‌کرد گفت: این می‌تواند نشانه ای از تمدید تحریم‌های ایران باشد.

او گفت: جالب است. من توییت نمی‌کنم ولی این (انتقادات) را مشاهده کردم. من یکباره متوجه شدم و حس کردم که این نوعی نشانه برای تمدید تحریم‌های ضد ایرانی است، اما ایده‌ای در مورد چگونگی آن ندارم.

باب دودلی، که در کنفرانس بین‌المللی سوخت در لندن صحبت می‌کرد، در ادامه گفت: ایالات‌متحده به عنوان بازاری بدون مغز عمل می‌کند و تنها به قیمت‌ها واکنش داده و تولید خود را به بالاترین رکورد خود می‌رساند. هیچ شرکتی در آمریکا نمی‌گوید برای آینده چه برنامه‌ای دارد، بلکه فقط به سیگنال‌های قیمت واکنش نشان می‌دهد.

او ادامه داد: البته با توجه به ماهیت نفت شیل و میادین نفتی آنها که به زودی کاهش می‌یابند، نرخ تولید نفت بالای آمریکا ممکن است زمان زیادی طول نکشد و باید دید که آیا در دراز مدت، در یک بازه ۵ تا ۱۰ ساله افزایش تولید ادامه خواهد یافت یا خیر.

باب دودلی معتقد است تحریم‌های ضد ایران و ونزوئلا می‌تواند موجب تغییرات سریعی در قیمت‌های نفت شده و منجر به کسری عرضه نفت شود.

او گفت: در مورد کسری عرضه نفت باید بگویم که فشارهای وارد به ونزوئلا و بحران‌های آن به سرعت تولید نفت این کشور را پایین می‌آورد و تحریم‌های ایران هم همچنان پابرجاست، این طور نیست؟ این موارد به سرعت قیمت نفت را بالا می‌برد و باعث کسری عرضه می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا