صنعت، معدن، تجارت

هیچ یک از بنادر ایران تحریم نیست

مدیر کل توافقنامه ها وتوسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیچ یک از بنادر کشور در حال حاضر مشمول تحریم های آمریکا نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدعلی اصل سعیدی پور در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: آمریکایی ها می گویند «بندر چابهار به خاطر هند از تحریم مستثنی شده است» این در حالیکه هیچ یک ازبنادر ایران نه در اسناد حتی به کلام هم در زمره تحریم ها قرار ندارند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه بندرچابهار فرصت مغتنمی برای سرمایه گذاری است آیا سرمایه گذاران داخلی نیز می توانند در این بندر سرمایه گذاری کنند، اظهارداشت: فرصت سرمایه گذاری نه تنها برای خارجی ها بلکه برای سرمایه گذاران ایرانی هم در این بندر همانند سایر بنادر کشور وجود دارد.

همچنین بخوانید

مدیر کل توافقنامه ها وتوسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خوشبختانه امروز سرمایه گذاران بخش خصوصی حضور فعالی در بنادر کشور دارند که سرمایه گذاری هزاران میلیارد تومانی فعالان این بخش در حوزه بنادر خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

وی در ادامه افزود: بندر چابهار در حال حاضر نیازمند احداث ترمینال های نفتی، معدنی، کانتینری، گاز، سی. ان. جی، انبارها و سوله های رو بسته و بسیاری زیر ساخت های دیگر است.

سعیدی پور اضافه کرد: اگر سرمایه گذاران بخواهند از فرصت های سرمایه گذاری بندر چابهار استفاده کنند این آمادگی وجود دارد که زمین به نرخ مناسب در اختیار آنان قرار گیرد.

وی به رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه بندر چابهار فرصت مغتنمی برای سرمایه گذاری فراهم کرده است، یادآورشد: افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی کشور می توانند از این فرصت موجود به بهترین وجه ممکن استفاده کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا