امور زیربناییراه و ساختمان

تمام پروازها با مبدأ و مقصد پاکستان به حالت تعلیق درآمد

سازمان هواپیمایی بحرین اعلام کرد که با توجه به بسته شدن حریم هوایی پاکستان، تمام پروازها با مبدأ و مقصد این کشور فورا به حالت تعلیق درآمده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، روزنامه «الایام» بحرین نوشت: «سازمان هواپیمایی خلیج‌(فارس) با توجه به بسته شدن حریم هوایی پاکستان تمام پروازها با مبدأ و مقصد این کشور را به حالت تعلیق درآورده و تمام مسافران را پیش از رفتن به فرودگاه به تماس با مرکز تماس‌های حمل و نقل بین المللی به شماره (۹۷۳) ۱۷۳۷۳۷۳۷ فرا خواند».

در ادامه این بیانیه آمده است که پروازها در تاریخ ۲۷ فوریه با مبدأ و مقصد اسلام آباد، لاهور و ملتان لغو شده است و همه مسافران پس از باز شدن مرز هوایی، با سفرهای بعدی جابه‌جا می‌شوند. 

بیانیه مذکور تأکید کرد که مرکز حمل و نقل حتما رأس ساعت ۱۵ به وقت بحرین وضعیت را برای پروازهای روز ۲۸ فوریه بررسی خواهد کرد.

هیأت هواپیمایی کشوری پاکستان امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که تصمیم بسته شدن حریم هوایی این کشور به دنبال افزایش تنش با هند، اتخاذ شده است.

سازمان خطوط هوایی پاکستان در توئیتی اعلام کرد که پروازها تحت تأثیر بسته شدن حریم هوائی پاکستان قرار می‌گیرد.

منطقه کشمیر که محل اختلاف هند و پاکستان است، صبح امروز شاهد حوادث خطرناکی بوده و دو هواپیمای وابسته به نیروهای هوائی هند در منطقه کشمیر مورد هدف قرار گرفتند.

سه جنگنده پاکستان نیز حریم هوائی مرز هند در منطقه کشمیر را نقض کردند اما با پاسخ جنگنده‌های هند مجبور به بازگشت شدند. 

رسانه‌های هند از سقوط دو جنگنده این کشور بر اثر اصابت جنگنده‌های پاکستان در منطقه کشمیر خبر دادند و مقام‌های هند فرودگاه سربنگار در کشمیر را به مدت سه ساعت پس از این حادثه بستند.

اوضاع در مرزهای هند و پاکستان پس از هدف قرار گرفتن نیروی هوایی هند توسط گروه مسلح «جیش محمد» در منطقه جامو و کشمیر تیره شده است. 

این گروه مسئولیت حمله به اتوبوسی که افرادی از ارتش هند در منطقه مذکور را جا به‌جا می‌کرد و بیش از ۴۰ کشته بر جای گذاشت، را به عهده گرفته است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا