بین الملل

سهام آسیایی رشد کرد/ دلار در پایین‌ترین سطح ۳ هفته‌ای

پس از این‌که جرومی پاول، رییس فدرال‌رزرو، دوباره بر تغییر سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو به سوی عدم افزایش نرخ بهره تاکید کرد، سهام آسیایی رکورد ۵ ماهه زد و دلار تضعیف شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، پس از این‌که جرومی پاول، رییس فدرال‌رزرو، دوباره با اشاره به کند شدن اقتصاد، بر تغییر سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو به سوی راهکاری صبورانه‌تر (عدم افزایش نرخ بهره) تاکید کرد، سهام آسیایی به سوی رکورد ۵ ماهه خود حرکت کردند و دلار در پایین‌ترین سطح ۳ هفته‌ای خود معامله شد.

داده‌های تاجران اروپایی نشان داد در ابتدای معاملات امروز شروعی ناامیدکننده داشته‌اند. شاخص فوتسی لندن ۰.۲ درصد و داکس فرانکفورت ۰.۱ درصد افت کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با ۰.۱ درصد رشد دوباره به سوی بالاترین سطح ۵ ماهه خود حرکت کرد که قبلا در روزدوشنبه ثبت کرده بود.

نیکی ژاپن ۰.۵ درصد رشد کرد، درحالی‌که سهام استرالیا هم ۰.۴ درصد بالا آمد.

شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲ درصد به ارزش خود افزود، اما سهام چین برعکس روند بازارهای آسیایی حرکت کردند و شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰ با ۰.۸ درصد افت مواجه شد.

شاخص ای‌مینی سهام اس‌اندپی۵۰۰ آمریکا، در ساعات معاملات آسیایی ۰.۱ درصد پایین آمد.

جرومی پاول دیشب در مقابل قانون‌گذاران آمریکا با اشاره به کند شدن اقتصاد، اعلام کرد که اعضای فدرال‌رزرو عجله‌ای برای تغییر در نرخ بهره ندارند.

در بازار ارز، دلار بعد از شهادت رییس فدرال‌رزرو در مجلس نمایندگان، تضعیف شد و شاخص آن بلافاصله ۰.۴ درصد افت کرد. تا ظهر امروز شاخص دلار توانست ۰.۱ درصد از افت خود را جبران کرده و در نرخ ۹۶.۱۳۱ واحد، قرار بگیرد.

پس از این که ترسا می به قانون‌گذارن شانس این را داد که به تاخیر در روز برگزیت، رای دهند، پوندانگلیس تا نرخ ۱.۳۲۸۸ دلار بالا رفت که بالاترین نرخ ۵ ماهه آن است. در برابر یورو پوند به نرخ ۸۵.۶۳ پنی رسید که بالاترین نرخ ۲۱ ماهه آن است.

نرخ برابری دلار با ین ژاپن در ۱۱۰.۵۳ ثابت ماند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا