امور زیربناییراه و ساختمان

کیفیت بالای تولید لوازم بهداشتی ساختمان در ایران

یکی از فعالان عرصه تولید لوازم بهداشتی ساختمان در کشور گفت: این لوازم امروز با کیفیت بالا و قیمت مناسب در داخل تولید و به بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امید محمدی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: مصرف کنندگان ایرانی کالاهای بهداشتی ساخت داخل را از محصولات مشابه خارجی ترجیح می دهند چون به لحاظ قیمتی و کیفیتی بسیار توجیه پذیر است.

وی همچنین اظهارداشت: لوازم بهداشتی ساختمان امروز با بهره گیری از اطلاعات روز، کادر مجرب، تکنولوژی و فناوری های جدید با کیفیت و استاندارد های بالا در مملکت تولید می شود.

این فعال صنعتی گفت: هم اکنون تولید کنندگان داخلی در صنعت بهداشتی ساختمان از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید لوازم بهداشتی ساختمان در کشور داخلی یا وارداتی است، افزود: بخشی از مواد بصورت واردات و بخش دیگراز محل تولید داخلی است.

محمدی در ادامه اظهارداشت: برای تولید کالاهای با کیفیت بالا و صادرات محور باید از بهترین مواد اولیه استفاده تا در عرصه صادرات با محصولات درجه یک جهانی قابلیت رقابت داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در خصوص مواد اولیه داخلی آیا کشور این ظرفیت را دارد که بتواند نیاز تولید کنندگان داخلی را برآورده کند، گفت: ایران یک کشور بسیار غنی به لحاظ منابع معدنی و صنایع وابسته به پتروشیمی است.

محمدی افزود: خیلی از این مواد اولیه را می توان در داخل با کیفیت بسیار بالا تولید کرد منتها در حال حاضر تولید بخشی از مواد اولیه مورد نظر در کشور توجیه اقتصادی ندارد به همین دلیل خیلی از تولیدکنندگان و صاحبان معادن وارد این عرصه نمی شوند.

وی یادآور شد: در حال حاضر سهم زیادی از مواد اولیه صنایع لوازم بهداشتی ساختمان به خصوص صنایع وابسته و بهداشتی آشپزخانه از محل واردات تامین می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا