انرژی

۸۵۲ روستای گلستان بهره مند از گاز طبیعی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از بهره مندی ۸۵۲ روستای این استان از نعمت گاز طبیعی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی نصیبی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی از مجموع جمعیت استان ۸۷۱ هزار و ۵۴۶ نفر معادل ۴۶٫۷ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند.

وی همچنین اظهارداشت: این جمعیت در ۹۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار سکونت دارند که از این تعداد ۸۵۲ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: هم اکنون درصد جمعیت روستایی بهره مند از گاز طبیعی در استان ۹۴ درصد است.

وی در ادامه تعداد پروژه های گازرسانی روستایی در حال اقدام استان را ۲۵ روستا عنوان کرد و افزود: اگر این روستاها به شبکه گاز وصل شوند ۲۱ هزار و ۷۸۶ نفر دیگر از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

نصیبی بیان داشت: بسیاری از روستاهای استان به خصوص بخش جنوبی در دامنه رشته کوه های البرز واقع و با زمستان های سرد مواجه هستند که پاقلعه رامیان از جمله این روستاهاست.

وی به رادیو اقتصاد گفت: این روستا از قابلیت های خاص گردشگری به خصوص طبیعی و فرهنگی برخوردار است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ضمن اشاره به بهره مندی پا قلعه از نعمت گاز طبیعی افزود: گازرسانی موجب توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در این روستا شده است.

وی در ادامه یادآورشد: خوشبختانه سرمایه گذاری های خوبی به دلیل وجود زیر ساخت های اساسی از جمله گاز در صنایع مختلف از قبیل تبدیلی، تکمیلی، خدمات، مبل و غیره در پاقلعه صورت گرفته و موجبات اشتغالزایی و شکوفایی اقتصادی را در این منطقه فراهم کرده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا