امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش ۲۰ درصدی قیمت اتوبوس از ۲۵ اسفند

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس از ۲۵ اسفند خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، عبدالهاشم حسن‌نیا در جمع خبرنگاران در حاشیه گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های سراسر کشور از افزایش ۲۰ درصدی قیمت اتوبوس برای ایام نوروز ۹۸ خبر داد و گفت:  با توجه به افزایش قیمت‌ها در چند سال اخیر درخواست صنف‌های فعال در این حوزه افزایش قیمت ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس بوده است که با هماهنگی تعزیرات این افزایش قیمت اعمال می‌شود.

وی افزود: این افزایش قیمت ۲۰ درصدی بلیت اتوبوس از ۲۵ اسفند ماه آغاز خواهد شد و احتمالا قابل برگشت هم نیست. هرچند در سنوات گذشته افزایش قیمت بلیت اتوبوس مختص ایام نوروزی بود و پس از تعطیلات افزایش قیمت لغو می‌شد اما امسال احتمالا این افزایش قیمت‌ها پس از اتمام تعطیلات پابرجا باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت یک دستگاه اتوبوس به یک و نیم میلیارد تومان رسیده است، گفت: ۲۰ درصد، کف افزایش قیمت بلیت اتوبوس است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه خوشبختانه مشکل کامیون‌داران و رانندگان تا بخش قابل توجهی حل شده است، گفت: توانستیم در چند ماه گذشته عرضه لاستیک در بازار را افزایش دهیم به همین دلیل تقاضا و به دنبال آن قیمت لاستیک در بازار کاهش پیدا کرده است.

حسن‌نیا اظهار داشت: ۹۰ درصد حمل و نقل مسافر امروز از طریق جاده‌ها انجام می‌شود و پیش‌بینی ما این است که در ایام نوروز تردد از جاده‌ها و سفرهای جاده‌ای افزایش پیدا کند.

وی افزود: پیش‌بینی‌های ما این است که سفر از طریق خودروهای شخصی هم رو به رشد باشد به همین دلیل وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارتقای سطح جاده‌ها و ارتقای سطح خدمات به مسافران است که این اقدام را با ارائه حداکثر امکانات در دو بخش زیرساخت‌ها و ناوگان انجام می‌دهیم.

حسن‌نیا ادامه داد: در بخش مجتمع‌های بین راهی کاستی‌هایی وجود دارد که رفع این کاشتی‌ها و دغدغه‌های مردم در اولویت ما قرار دارد.

وی همچنین درباره نابسامانی‌هایی که در بخش امدادخودروی جاده‌ای وجود دارد، اظهار داشت: ساماندهی این حوزه در اولویت ما قرار دارد و در حال حاضر نظارت از این امداد خودروها برعهده وزارت صمت است که ما قصد داریم تحت یک سیستم هوشمند این نظارت‌ها انجام شود البته به معنای انتقال نظارت از وزارت صمت به سازمان راهداری نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف ما این است که نظارت‌ها آنلاین باشد تا بتوانیم به سرعت و در آن واحد از تخلفات امدادخودرویی مطلع و با آنها برخورد کنیم.

وی تاکید کرد: تعداد امداد خودروهای فعلا در سطح کشور دو هزا دستگاه است حال اینکه تعداد شکایات از امداد خودرو نسبت به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با حدود ۴۵۰ هزار دستگاه بیشتر است. بنابراین نیاز به کنترل و نظارت دقیق در این حوزه وجود دارد.

رئیس سازمان راداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه طرح راهداری نوروزی از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین ۹۸ ادامه داد، گفت: با توجه به بارندگی‌های شش ماه گذشته شاهد خرابی‌ها در سطح جاده‌ها هستیم که باید نسبت به رفع این مشکلات جاده‌ای اقدام کنیم.

وی همچنین با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز در سطح جاده‌های شهر کشور اظهار داشت ۳۴۰۰ نقطه حادثه خیز در سطح جاده‌های کشورمان وجود دارد که تاکنون ۱۵۰۰ نقطه ترمیم شده است و مابقی نقاط هم در مرحله آشکارسازی هستند و برای کاهش تصادفات جاده‌ای باید نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز در سریع‌ترین زمان اقدام کنیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا