ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربناییصوت

ایجاد اختلال در بازار گوشی های تلفن همراه

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و تلفن همراه گفت: با بسته شدن سامانه ثبت گوشیهای مسافری به طور قطع وضعیت بازار گوشی های تلفن همراه در شب عید با اختلال روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی محبی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه از شب گذشته سامانه ثبت گوشیهای مسافری بسته شده است، افزود: اطلاع رسانی از قبل نسبت به بسته شدن سامانه مربوطه صورت نگرفته است.

وی اظهارداشت: با توجه به در پیش بودن نوروز بسته شدن سامانه مزبور سبب شده شرکت ها نتوانند نیاز بازار را تامین کنند همین عامل مشکلاتی را ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و تلفن همراه ضمن اشاره به اینکه در شب عید تقاضا برای خرید گوشی تلفن همراه بالاتر از سایر اوقات است، ادامه داد: گوشیهای تلفن همراه میان کسبه بدون ارائه کد خرید و فروش می شد بنابراین بسته شدن سامانه ثبت گوشیهای مسافری برای آنها نگرانی هایی ایجاد کرده است.

وی با اعلام این مطلب که مبالغ هنگفتی در خرید و فروش گوشی-های تلفن همراه میان کسبه هزینه شده است، گفت: انتظار می رود مسئولان به کسبه تا شب عید مهلت دهند تا نیاز بازار تامین شود.

محبی در ادامه افزود: با بسته شدن سامانه ثبت گوشی های مسافری به طور قطع وضعیت بازار گوشی های تلفن همراه با مختل خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه برای رفع این معضل به مسئولان ذیربط نامه ارسال شده است به رادیو اقتصاد یادآور شد: از ستاد مبارزه با کالای قاچاق، اتاق اصناف ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت درخواست شده نسبت به رفع مشکل مدنظر اقدام کنند تا آرامش دوباره به بازار گوشی های تلفن همراه بازگردد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا