امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۵۰ میلیون دلار در بودجه ۹۸ کشور به آبیاری تحت‌فشار اختصاص یافت

گرمسار – نماینده مردم گرمسار و آرادان با تأکید بر لزوم اهمیت ویژه اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار در اراضی کشاورزی گفت: ۱۵۰ میلیون دلار به آبیاری تحت‌فشار در بودجه سال آینده کشور اختصاص یافت.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا کاتب ظهر پنجشنبه در نشستی با صنف کشاورزی گرمسار در محل مرکز خدمات جهاد کشاورزی کردوان این شهرستان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه برای مقابله با کمبود آب و خشکسالی در گام نخست باید نسبت به فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی کشت کشاورزی اقدام شود، ابراز داشت: در این راستا ۱۵۰ میلیون دلار در بودجه سال آینده به آبیاری تحت‌فشار اختصاص یافت.

وی افزود: افزایش بهره‌وری از تولید و ارتقای سطح درآمد کشاورزان مهم‌ترین سیاستی که در مجلس دنبال می‌شود بنابراین اختصاص این میزان بودجه برای آبیاری تحت‌فشار در دستور کار قرار گرفت و تصویب شد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه ارائه تسهیلات ارزان قیمت در مناطق روستایی و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در این منطقه در اولویت است، ابراز داشت: تسهیلات با نرخ بالا برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدکنندگان این بخش به‌صرفه نیست به همین سبب پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به تولیدکنندگان بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

کاتب از پرداخت وام قرض‌الحسنه با نرخ چهار درصد برای ایجاد پنل.های خورشیدی در مناطق روستایی گرمسار خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها از مهاجرت مردم روستایی به شهر جلوگیری می‌شود و در عین حال برای افزایش میزان مهاجرت معکوس برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اکثر روستاهای گرمسار مجهز به گاز هستند، تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی دارد که در کشور بی‌نظیر است و باید از این پتانسیل در حوزه تولید دام و کشاورزی با بهره‌گیری از علم و تکنولوژی جدید استفاده کرد.

عضو خانه ملت با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی در کشور، افزود: آمریکا به شدت به دنبال شکستن کمر اقتصادی ایران است و در این عرصه برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور می‌بایست به دنبال رونق روستاها و تولیدات داخلی و عرضه این تولیدات به مردم باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا