بین المللطلا و ارز

گامی دیگر برای حذف دلار رقم خورد

سال گذشته میلادی چندین کشور از جمله هند اقداماتی را در راستای کاهش وابستگی به دلار آمریکا در مبادلات تجاری خود اتخاذ کردند که بخشی از آن امضای توافق ۷۵ میلیارد دلاری سوآپ ارزی بود.

به گزارش اسپوتنیک، سال گذشته میلادی بسیاری از کشورها به دلیل اقدامات خصمانه آمریکا و استفاده ابزاری این کشور از دلار به سمت اتخاذ تدابیری در راستای کاهش وابستگی به این ارز در مبادلات تجاری خود رفتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، هند و ژاپن امروز با امضای یک قرارداد سوآپ ارزی دوجانبه جدید میان بانک‌های مرکزی دو کشور توافق سال گذشته سوآپ ارزی ۷۵ میلیارد دلاری را به طور رسمی فعال کردند. این توافق در سفر نخست وزیر هند به ژاپن در اکتبر سال ۲۰۱۸ به عنوان مکانیزم پرداخت مبادلات خارجی بین دو کشور ایجاد شد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

وزارت اقتصاد هند امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: توافق سوآپ ارزی از امروز به طور رسمی اجرایی می‌شود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

همچنین بخوانید

در این بیانیه آمده است: این توافق روح یک شراکت قوی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و زمینه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌همکاری‌های استراتژیک در آینده بین دو کشور است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. این همکاری مالی به تقویت مناسبات اقتصادی بین هند و ژاپن منجر خواهد شد.

با اعمال تحریم‌های آمریکا، هند با مشکل در پرداخت پول به شرکای تجاری خود نظیر روسیه، ایران و ونزوئلا روبه‌رو شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا