بانک و بیمهطلا و ارز

ورود کالاهای غیرضروری بدون انتقال ارز به زیان کشور است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به زیان های واردات بدون انتقال ارز گفت: این موضوع باعث واردات کالاهای غیرضروری به کشور می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی با بیان این مطلب افزود: اگر این مجوز داده شود که کالا بدون انتقال ارز وارد کشور شود ممکن است مشکلاتی در اقتصاد کشور ایجاد کند، چرا که بدون انتقال ارز امکان ورود هر کالایی حتی کالاهای که در کشور تولید شده وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر صادراتی از سوی تولیدکنندگان انجام شده و در ازای صادرات به صادرکننده اجازه داده شود که به جای ارز وارداتی کالای موردنیاز کشور را وارد کند، مشکلی در اقتصاد کشور ایجاد نمی شود.

وی با بیان اینکه پتروشیمی‌ها باید درصدی از ارز صادراتی خود را در سامانه نیما ارائه دهند، گفت: پشتوانه ارزی کشور باید با ارائه ارز صادراتی به سامانه نیما حفظ شود.

بانک مرکزی و بانک‌های عامل باید برنامه ای برای واردات کالا ترسیم کنند

موسوی لارگانی با بیان اینکه واردات کالاهای غیرضرور اشتغال کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، ادامه داد: با این اقدام تورم گریبان کشور را گرفته و پشتوانه ارزی کشور کاهش می‌یابد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بانک مرکزی و بانک‌های عامل باید برنامه ای برای واردات کالا ترسیم کنند تا واردکنندگان نتوانند کالاهایی خارج از لیست مورد نیاز وارد کرده و مابقی ارز مورد نیاز را به کشور وارد کنند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی پس از نفت بیشترین حجم صادرات را دارد، افزود: پتروشیمی‌ها باید درصدی از ارز صادراتی خود را برای واردات مواد اولیه خود یا کالاهای موردنیاز اختصاص دهد و مابقی را در سامانه نیما ارائه کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پشتوانه ارزی کشور باید با ارائه ارز صادراتی به سامانه نیما حفظ شود، تصریح کرد: ارزی که در حال حاضر وارد کشور می‌شود باید به واردات کالاهای اساسی و کالاهای مورد نیاز مردم اختصاص یابد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا