بانکصوتگردشگری

اختصاص۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به گردشگران با همکاری بانک گردشگری

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: طی تفاهم نامه ای با همکاری بانک گردشگری ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب کارت سفر به گردشگران پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اصغر مونسان در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: این تفاهم نامه در حاشیه برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با بانک گردشگری به امضا رسید.

وی اظهار داشت: گردشگران با بهره گیری از کارت های سفر مدنظر می توانند هزینه های خود را پرداخت کنند و سپس به صورت اقساطی مبالغ هزینه شده را به بانک گردشگری برگردانند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ضمن اشاره به برگزاری جشن جهانی نوروز گفت: جشن جهانی نوروز امروز پس از چند سال وقفه دوباره با حضور ۷۰ نفر از سفیران کشورهای خارجی، ۱۲ سفیر کشور عضو نوروز و وزرای امور خارجه، علوم، تحقیقات و فناوری به صورت فاخر برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه نوروز یک میراث ارزشمند و کهن جهانی است، افزود: آئین نوروز با حضور ۱۲ کشور به ثبت آثار ناملموس یونسکو رسیده است.

مونسان اظهارداشت: نوروز تنها در این کشور ها خلاصه نمی شود چرا که سرشار از مفاهیم عالی انسانی بوده و همه بشریت را در بر می گیرد.

وی با اعلام اینکه نوروز امسال ۲۸ دستگاه اجرایی با تمام توان برای خدمت رسانی به مردم آمادگی کامل دارند، گفت: خوشبختانه از یک ماه گذشته ستاد سفرهای نوروزی شکل گرفته تا با در نظر گرفتن تمامی تمهیدات سفری خوب، ایمن و بهداشتی برای مسافران رقم بخورد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه تلاش می شود تا مسائل بهداشتی در هتل ها و رستوران ها رعایت شود، افزود: برای کنترل قیمت ها نیز از همه توان بهره گیری می شود.

وی ادامه داد: همانند جشن امروز نوروزگاه که برنامه هایی نشاط آور است در تمامی شهرهای کشور برپا خواهد شد.

مونسان همچنین گفت: برنامه های نشاط آور و امیدبخش از ۲۹ اسفند ماه امسال تا ۱۳ فروردین ماه ۹۸ برگزار خواهد شد البته تلاش می شود این برنامه ها از ۲۵ اسفندماه سال جاری آغاز شود.

وی افزود: بطورکلی در نوروزگاه ها ضمن اجرای برنامه های نشاط آور و امیدبخش غرفه های فروش محصولات، صنایع دستی و سوغات راه اندازی و بسته های مربوط به سفر با معرفی شهر و استان نیز ارائه خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهارداشت: بخش گردشگری با توجه به تمهیدات صورت گرفته تنها بخش اقتصادی در کشور بوده که هیچ افزایش قیمتی طی سال جاری نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه تدابیر ویژه ای برای نظارت گسترده برنامه ریزی شده است، ادامه داد: شماره تلفن ۰۹۶۲۹ ستاد خدمات سفر نیز آمادگی کامل دارد به گزارش های مردمی با سرعت هرچه تمامتر رسیدگی کند.

مونسان به رادیو اقتصاد یادآور شد: انتظار می رود مجموعه نظارت ها و تمهیدات صورت گرفته منجر به سفری ایمن، ارزان و خوب برای مردم شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا