صنعت، معدن، تجارت

احیای طرح های راکد صنعتی تهران بیش از۲هزار میلیارد تومان نیازدارد

تهران- استاندار تهران گفت: در استان تهران ۲ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان نیاز داریم، تا طرح های نیمه تمام و راکد صنعتی را احیا کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر شنبه در چهل و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران طی سخنانی گفت: اقتصاد مقاومتی متکی بر توسعه درون زا برپایه نیروهای بومی است، که در یک سال و نیم گذشته در شرایطی قرار گرفتیم که دو رکن درون زا و برون نگر بودن اقتصاد مقاومتی را باید در نظر می گرفتیم.

وی اضافه کرد: میانگین واحدهای مستقر در استان تهران سالانه ۳.۵ میلیارد دلار است و ۲۰ درصد صنایع کشور در تهران مستقر هستند.

استاندار تهران گفت: در استان تهران کار کردن بسیار سخت است، امروز در این جلسه یکی از مدیران بانک ها برای پاسخگویی حضور ندارند، ما مسئولین تهران را بی پناه گذاشتیم و مسئولین مطالبه گری ندارند.

وی از وزیر صمت که در جلسه حضور داشت، درخواست کرد، با هر شاخصی که محاسبه می کند، استان تهران را ویژه ببیند و افزود: حتما در خصوص کم کاری بانک ها با وزیر اقتصاد مکاتبه می کنیم تا شورای هماهنگی بانک ها در استان تهران فعالانه حضور پیدا کنند.

محسنی بندپی با بیان این که بانک ها باید در خط مقدم اجرای سیاست های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باشند، گفت: حتما باید در قانون مالیات بر ارزش افزوده بازنگری شود و بدانیم ایجاد اشتغال و حمایت از تولید گران در شرایط فعلی راه برون رفت است.

وی گفت: صیانت از اشتغال موجود در شرایط فعلی مهم تر از ایجاد اشتغال است.

استاندار تهران در خصوص طرح های نیمه تمام و راکد صنعتی این استان نیز گفت: در تهران ۲ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان نیاز داریم، تا طرح های نیمه تمام و راکد صنعتی را احیا کنیم و سهم تخصیص داده شده به استان تهران بسیار کم تر از نیاز تهران است.

محسنی بندپی همچنین خواستار نگاه ویژه به شرکت های دانش بنیان مستقر در استان تهران شد و گفت: در صورت حمایت از شرکت های دانش بنیان تحول شگرفی در ایجاد اشتغال در استان تهران ایجاد می شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا