ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نگرانی اپل از پیشتازی غول‌های آسیایی در گوشی‌های تاشو

استیو وزنیاک، هم بنیان‌گذار شرکت اپل، از تلاش شرکت‌های آسیایی همچون سامسونگ و هواوی برای پیشی گرفتن از اپل در تولید گوشی‌های هوشمند تاشو ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با توجه به رکود بی‌سابقه بازارهای جهانی موبایل در چند سال اخیر، بسیاری از غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به سمت و سوی تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف پذیر پرداخته‌اند که تاکنون دو شرکت سامسونگ و هواوی اقدام به معرفی و رونمایی از محصولات تاشو خود اقدام کرده‌اند.

اما در این میان شرکت آمریکایی، اپل از سایر رقبای بزرگ آسیایی خود عقب افتاده و به باور بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، در صورت موفقیت میزان فروش گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به نمایشگر انعطاف پذیر و عدم عرضه آن توسط اپل در بازارهای جهانی، برای همیشه از رقبای خود عقب تر قرار خواهد گرفت و شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و هواوی قادر خواهند بود گوی رقابت را از آن ربوده و به موفقیت و میزان فروش بی سابقه‌ای دست پیدا کنند.

چندی پیش بود که کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند در صورت استقبال کاربران و مشتریان از این محصول، اپل تا مدت‌ها نخواهد توانست به تولید و تأمین گوشی‌های تاشوی مجهز به صفحه نمایش انعطاف‌پذیر اقدام کند و سامسونگ نیز می‌تواند توسعه این تکنولوژی را در اختیار اپل قرار ندهد و موجب افزایش وابستگی اپل به خود شود.

آنها همچنین بر این باور بودند که توسعه گوشی‌های هوشمند تاشو توسط هواوی و سامسونگ برای اپل تهدید بزرگی به شمار می‌رود و این شرکت بزرگ را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.

حالا این طور که به نظر می‌رسد خود اپل نیز به شدت به فکر و تکاپوی تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر افتاده است و از لزوم تلاش اپل برای توسعه چنین محصولاتی سخن گفته است.

وی در مصاحبه و گفتگویی با گزارشگر وب سایت Business Insider ضمن اشاره به پیشتازی اپل در افزودن فناوری‌های نوینی همچون فیس‌آی دی و تاچ‌آی‌دی و همچنین سیستم پرداخت الکترونیکی اپل پی که موجب شد بعد از آن شرکت‌های آسیایی همچون سامسونگ و هواوی نیز از آنها استفاده کنند، خاطرنشان کرد که متأسفانه اپل تاکنون در حوزه توسعه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف پذیر پیشتاز نبوده و همین امر موجب نگرانی من شده است.

وی همچنین اذعان کرد که به گوشی‌های تاشو علاقه خاصی داشته و نظرش را همواره به خود جلب کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا