بانکبانک و بیمه

انتظار نابجا از بانک‌ها اشتباه است


نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اینکه انتظار رونق تولید و ایجاد اشتغال را به تنهایی برعهده سیستم بانکی کشور بگذاریم، اشتباه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)،حسین سلاح ورزی درباره نقش سیستم بانکی در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به ایبنا افزود: دو موضوع تولید و اشتغال، محورهای اصلی شعار سال ۹۶ است که به نظرم تحقق این دو محور نیازمند یک زنجیره است.
وی ادامه داد: محور اشتغال تا زمانی که تولید در کشور رونق نگیرد، محقق نخواهد شد و محور تولید نیز تا زمانی که سرمایه‌گذاری و منابع مالی کافی وجود نداشته باشد، محقق نخواهد شد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهارکرد: در این مرحله است که نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکار سیستم بانکی در رونق تولید و اشتغال کشور نمایان می شود، زیرا تامین سرمایه برای ایجاد کسب و کارهای جدید و همچنین تامین نقدینگی برای فعالیت های تولیدی درحال حاضر تنها برعهده سیستم بانکی کشور است.
وی ادامه داد: اما با توجه به شرایط فعلی سیستم بانکی کشور و لزوم اصلاح این سیستم، مسئولان امر باید با تدابیر لازم به حل این مشکل کمک کنند.
سلاح ورزی در ادامه افزود: اما اینکه انتظار داشته باشیم که تمام بار تحقق اشتغال و تولید کشور بر دوش سیستم بانکی کشور باشد، رویه ای غلط است و این امکان وجود ندارد که برای ایجاد اشتغال و سر و سامان دادن خیل عظیم فارغ التحصیلان بیکار و جویای کار سیستم بانکی کشور اقدامی انجام دهد.
این فعال اقتصادی در ادامه با اشاره به اینکه تنها از طریق سیستم بانکی کشور اقدامی انجام نخواهد شد، گفت: باید با استفاده از سرمایه گذاری به صورت مستقیم و همچنین با استفاده از سرمایه گذاری خارجی سعی بر رونق تولید و اشتغال زایی داشته باشیم که متاسفانه آن هم نیاز به بسترسازی و ایجاد ارتباط های بین المللی با بانک های دنیا دارد که در حال حاضر این شرایط به طور کامل محیا نیست.
وی در این باره افزود: البته تا پیش از اجرای برجام اعتماد و ارتباط با سیستم بانکی ایران وجود نداشت و پس از برجام بسترها برای ایجاد ارتباط با بانک های ایران برقرار شده و تا حدودی آمادگی برای ارتباط وجود دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا