صنعت، معدن، تجارت

اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد ایران

وزیر اسبق اقتصاد، اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش اقتصاد ایران دانست و گفت: این الگو، حاوی پیام‌های روشنی است که سرچشمه اقدامات بهبودبخش به شمار می‌روند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد ایروانی در دومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت گفت: اقتصاد مقاومتی در اقتصاد ایران یک نسخه شفابخش است که می‌تواند راهنمایی برای عمل در بخش‌های مختلف باشد؛ چرا که هر یک از بندهای این تدابیر، حاوی پیام‌های روشنی است که سرچشمه اقدامات بهبودبخش هستند، لذا پایبندی به آنها می‌تواند کشور را در برابر چالش‌ها مستحکم‌تر کند.

وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی افزود: استفاده از چرخه‌های تعالی و پیشرفت، شناخت مستمر نقاط بهبود و اهتمام در جهت اجرایی کردن برنامه‌های بهبود، پیام اصلی جایزه تعالی و پیشرفت است که امیدواریم فرهنگ‌سازی در این زمینه، رواج پیدا کند و روحیه تعالی جویانه، تبدیل به فرهنگ قالب در سازمان‌ها شود.

ایروانی گفت: برگزاری چنین همایشی نقطه مهم و ضروری در کشور بشمار می‌رود، بر خلاف نظر عده‌ای که برگزاری همایش‌ها را نقد و این جلسات را بریز و بپاش بیهوده می‌دانند، باید گفت همایش جایزه تعالی و پیشرفت ضرورت فراوانی در کانون همفکری دارد تا آخرین دستاوردها عنوان و اجرایی شوند. این در حالی است که ۱۳۸ شرکت در این دوره حضور دارند که ما امسال عمده توجهمان، بر روی مساله آموزش و توانمندسازی بود که توانسته‌ایم در این مسیر و از درون مجموعه‌ها، ارزیابان متعدد را شناسایی و آموزش داده و البته این روند تا دوره چهارم ادامه دهیم.

وی خاطر نشان کرد: نکته حائز اهمیت در این رویداد بحث اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است که باید به برنامه‌های خود اضافه کنیم و نیز پیگیری نقاط بهبودی که در این فرآیند شناسایی شده‌اند؛ ضمن اینکه در جوایز تعالی کمتر شاهد حضور ۱۸۴ شرکت بوده‌ایم، بحث تعالی در این دوره همراه با چگونگی تعالی برنامه‌های بهبود است، چرا که خود به تنهایی همانند یک نسخه عمل می‌کند، بنابراین چگونگی پیگیری تا تحقق برنامه‌های بهبود، یکی از برنامه‌های ویژه این جایزه به شمار می‌رود.

ایروانی ادامه داد: همچنین در این رویداد، نظامات ارزیابی که اصولاً یک مدل مشارکت جویانه هستند نیز می‌تواند به دستگاه‌ها برای ارتقا بهره‌وری کمک کنند؛ ضمن اینکه دو محور اصلی شاخص‌ها و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی به همراه مدیریت جهادی در ارزیابی‌های این جایزه گنجانده شود تا نام این رویداد را با مصمم‌تر کند.

وی تصریح کرد: استقبال شرکت‌ها و مدیران و همچین فراگیری این رویداد نشان داده است که در نظام‌های ارزی، عزم جدی برای افزایش کارایی و بهره‌وری در کشور وجود دارد؛ بر این اساس باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور در راستای ارتقا تعالی و پیشرفت کشور سهیم باشیم و ضمن بهره گیری از فرصت‌ها در جهت رفع چالش‌ها بکوشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا