ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مدل پروازی ماهواره مخابراتی "ناهید ۱" آماده پرتاب است

رییس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: مدل پروازی ماهواره مخابراتی "ناهید یک" که در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره با همکاری سایر پژوهشکده‌های این مجموعه طراحی و ساخته شده، تست‌های لازم را گذرانده و آماده پرتاب است.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین صمیمی در جلسه با معاونان این پژوهشگاه، عملکرد پژوهشکده سامانه‌های ماهواره در سال ۹۷ و برنامه‌های سال آتی آن را در جمع کارکنان این پژوهشکده بررسی کرد.

وی اظهار کرد: پژوهشگاه با همت و تلاش همکاران، به موفقیت‌های خوبی در عرصه فناوری فضایی دست‌یافته و مسئولان ذی‌ربط بدان توجه جدی دارند، اما انتظار می‌رود با پتانسیل خوبی که در مجموعه وجود دارد، با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش بیشتر، این موفقیت‌ها خیلی بیشتر شود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران افزود: سال آینده سالی مهم برای اهداف پژوهشگاه است؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی منطقی و خوبی صورت گیرد و برنامه‌های پیش‌بینی شده طبق آن محقق شود.

صمیمی تصریح کرد: روند اجرای پروژه‌ها باید به خوبی پیش رود و به تعهدات عمل شود؛ بنابراین لازم است برای هر پروژه ماهواره‌ای، کمیته‌ای تشکیل شود تا ضمن پیگیری امور مربوط، برای رفع مشکلات و موانع پیشبرد آن تلاش کند.

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی افزود: پژوهشگاه فضایی ایران، سوای پروژه‌های ماهواره‌ای، در بحث کاربرد سنجش از دور نیز فعالیت‌های مؤثری داشته که برای استفاده کشور از این دستاوردها با مسئولان ذی‌ربط از جمله وزارت نیرو در حال مذاکره هستیم که تاکنون، نتایج آن خوب بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا