تجارتصنعت، معدن، تجارت

واکنش نسبت به گران‌فروشی برنج در خرده‌فروشی‌ها

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، رییس اتحادیه سوپرمارکت‌ها با اشاره به این‌که قیمت فروش برنج باکیفیت ایرانی حداقل معادل ۱۲ هزار تومان است، گفت: قطعا برنج‌های ایرانی که بین ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان فروخته می‌شوند درجه دو یا سه بوده و یا این‌که به عنوان برنج مخلوط عرضه می‌شوند.

سعید درخشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره افزایش قیمت برنج در برخی خرده‌فروشی‌ تا رقم ۱۶ هزار تومان اظهار کرد: قطعا اگر گزارشی در این رابطه مبنی بر گران‌فروشی به اتحادیه ما داده شود ۱۰۰ درصد با آن برخورد و مساله را پیگیری می‌کنیم؛ هرچند هر اتحادیه‌ای بازرس مخصوص خود را دارد.

وی در پاسخ به این‌که قیمت انواع برنج ایرانی در عمده‌فروشی‌ها بین ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان است اما در مغازه‌های سطح شهر و خرده‌فروشی‌ها شاهد فروش برنج با قیمت بین ۸۰۰۰ تا ۱۶ هزار تومان هستیم، گفت: قطعا قیمت برنج خوب ایرانی بین ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان نیست.

رییس اتحادیه سوپرمارکت‌داران افزود: زمانی که برنج از شمال به تهران می‌آید حداقل ۱۰ هزار تومان هزینه دارد؛ بنابراین چگونه می‌تواند بین ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان فروخته شود. حداقل قیمتی که باید برای برنج خوب ایرانی در نظر گرفت رقم ۱۲ هزار تومان است.

درخشانی در ادامه با تاکید بر این‌که برنج درجه یک ایرانی هزینه ورودش به تهران تا ۱۰ هزار تومان تمام می‌شود، خاطر نشان کرد: نمی‌دانیم چه برنجی است که به قیمت ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. اما قطعا این برنج، برنج درجه دو یا سه است و حتی این امکان وجود دارد که به عنوان برنج مخلوط شده به دست مشتری برسد.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ایسنا از بازار برنج در مراکز عمده و خرده‌فروشی، این محصول بسته به نوع و کیفیت در عمده فروشی‌ها کیلویی ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان عرضه می شود، در مغازه‌های سطح شهر و خرده‌فروشی‌ها کیلویی ۸۰۰۰ تا ۱۶ هزار تومان قیمت دارد که نرخ بالا و بی‌سابقه‌ای است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا