امور زیربناییتعاون و اشتغال

پروژه محور شدن آزمون‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای از برنامه ریزی برای پروژه محور شدن آزمون‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا باجولوند در چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایران که صبح امروز در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طی چند سال اخیر تلاش کرده با امضای تفاهم نامه با شرکت‌ها، بتواند نیروی کار متناسب با نیاز بازار را با قرار گرفتن در کارگاه‌ها و محیط کار واقعی تربیت کند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه مهمترین نقطه قوت تکنسین‌ها مهارت‌های فنی آنها است، افزود: المپیاد تکنسین‌ها نیز برگرفته از تجارب موفق مسابقات مهارت در جهان است که طی چهار دوره گذشته با موفقیت برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۸ دوره مسابقات ملی مهارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: طی این ۱۸ سال برگزیدگان مسابقات ملی مهارت در ۹ دوره مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند که یک دستاورد موفق برای سازمان به شمار می‌رود.

باجولوند با تاکید بر اینکه تعامل و تبادل صنعت با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مزیت‌های برگزاری مسابقات مهارتی است، گفت: در این مسابقات، کارشناسان، مربیان، داوران و رقابت کنندگان از لحاظ اصول علمی و مهارتی می‌توانند خود را پایش کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای ادامه داد: علاوه وقتی سنجش بر اساس اصول علمی و مهارتی انجام می‌شود می‌توانیم نیروی کار مورد نیاز برای بازار کار را آماده کنیم.

وی گفت: بر اساس ریکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تیم مدیریتی سازمان پیگیر آن است که مسابقات را به صاحبان مشاغل واگذار کند و با توجه به تجربه‌ای که صاحبان صنایع برآمده از دل صنعت دارند، می‌توانیم تیم ملی مهارت منتخب راهی مسابقات ملی و جهانی کنیم.

باجولوند همچنین از پروژه محور کردن آزمون‌های مهارتی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در سازمان به سمت پروژه محور کردن آزمون‌ها حرکت می‌کنیم تا آزمون‌های مهارت در بازار کار کاربرد داشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا