امور زیربناییتعاون و اشتغال

پرداخت ۶۲۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به متقاضیان در سطح کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عیسی منصوری در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: مجموع رقم منابع در اختیار برای پرداخت تسهیلات اشتغال به روستائیان معادل ریالی ۱٫۵ میلیارد دلار است.

وی همچنین اظهارداشت: این منابع بر اساس نرخ روز ۱۸ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انعقاد قرارداد با روستائیان متقاضی بوسیله بانک ها صورت گرفته که تا به امروز شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام به آنان پرداخت شده است.

همچنین بخوانید

وی در ادامه ضمن اشاره به معرفی ۱۸ هزار میلیارد تومان طرح اشتغال زایی به بانک ها افزود: این منابع برای اشتغال روستایی در ادامه نیز پرداخت خواهد شد.

منصوری همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مددجویان دستگاه های حمایتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال زایی روستایی می شوند یا خیر اظهارداشت: سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان از این منابع به نهاد های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد جهت اشتغال حمایتی اختصاص یافته است.

وی در ادامه مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: بطورکلی در تمامی استان ها و شهرستان ها اولویت ها، مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری مشخص شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: جدا از این برای هدایت تسهیلات اشتغال روستایی در مسیر صحیح خود اقدامات نظارتی در چهار لایه انجام می شود.

وی اظهارداشت: این چهار لایه شامل تمام شماری در شهرستان، نمونه برداری آماری در سطح استان، نمونه برداری آماری در سطح ملی و کنترل از طریق سامانه ناظر است.

منصوری گفت: سامانه تخصصی «ناظر» همه اطلاعات بانک ها و طرح های اشتغال زایی را بصورت میدانی کراس چک و در واقع تطابق داده ها به شکل صحیح صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: نخستین مرحله تمام شماری در کشور انجام شده یعنی کسانی که تا به امروز موفق به دریافت تسهیلات اشتغال روستایی شده اند فعالیت این دسته افراد مورد بازدید و کنترل قرار گرفته است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا